اقدام غیرانسانی آمریکا علیه ملت یمن


اقدام غیرانسانی آمریکا علیه ملت یمن

در پی حمایت‌های یمن از مردم غزه، آمریکا کمک‌های انسانی برنامه جهانی غزه به این کشور را متوقف کرد.

آمریکا همچنان جرات مقابله مستقیم و رو در رو با ملت یمن را ندارد، به همین دلیل به اهرم‌های فشار دیگری روی آورده است.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که کمک‌های انسانی خود به مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی یمن را متوقف کرده است، این اقدام به‌طور ناگهانی و خودسرانه اتخاذ شده و هیچ توجهی به فاجعه انسانی که قرار است در پی این تصمیم غیرمسئولانه بوجود آید، نشده است.

بر اساس این گزارش، برنامه جهانی غذا مدعی است که کمبود منابع مالی دلیل این اقدام است، اما شورای عالی امور انسانی و همکاری بین‌المللی در دولت نجات ملی یمن این ادعا را رد و تاکید کرد که این منابع مالی که به یمن اختصاص داده شده، بیشتر از سال گذشته است.

«جمال الاشول» مسئول رسانه‌ای شورای عالی امور انسانی دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با العهد تاکید کرد: تصمیم توقف کمک های انسانی میلیون‌ها نفر را در معرض خطر قرار می‌دهد و مشکلات انسانی ملت یمن را که به دلیل تجاوز و تحریم به وجود آمده، بیشتر می‌کند. این امر همچنین منجر به ایجاد ناامنی غذایی و سوء تغذیه بویژه برای کودکان و زنان می‌شود.

وی گفت که این مساله پیامدهای فاجعه‌بار به همراه خواهد داشت و کشور یمن را از نظر سوء تغذیه و بحران گرسنگی به مراحل خطرناکی پیش خواهد برد.

اقدام غیرانسانی آمریکا علیه ملت یمن

الاشول افزود: آمریکا همواره یمن را به توقف کمک‌های انسانی تهدید کرده و با توجه به ضربات دردناکی که نیروهای مسلح یمن به رژیم صهیونیستی وارد کرده است، اکنون آمریکا به فعال کردن این اهرم فشار روی آورده است.

مسئول رسانه‌ای شورای عالی امور انسانی دولت نجات ملی یمن ادامه داد: آمریکا برنامه جهانی غذا را اهرم فشار برای گرسنه کردن ملت یمن قرار داده است؛ ملتی که به دلیل تجاوز و محاصره بدترین بحران انسانی را تجربه می‌کند. این بحران با کاهش کمک‌های انسانی آغاز و به توقف کامل آن رسید.

به گفته وی، این مساله اهداف سیاسی دارد و شورای عالی امور انسانی و همکاری بین‌المللی دولت نجات ملی یمن مخالف سیاسی کردن مساله کمک‌های انسانی است.

الاشول اضافه کرد که متوقف کردن کمک‌های انسانی تنها مناطق آزاد تحت کنترل شورای عالی سیاسی را شامل می‌شود، درحالی که کمک‌ها به مناطق اشغالی ادامه دارد و این نشان‌دهنده سیاسی بودن این تصمیم بوده و نقض آشکار قوانین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان