اذعان فرمانده آلمانی به شکست تحریم‌های ضد روسی غرب


اذعان فرمانده آلمانی به شکست تحریم‌های ضد روسی غرب

یکی از فرماندهان ارشد ارتش آلمان اذعان کرد،‌ تحریم های شدیدی که غرب علیه روسیه اعمال کرد در هدفشان برای به زانو در آوردن ارتش روسیه شکست خوردند.

اذعان فرمانده آلمانی به شکست تحریم‌های ضد روسی غرب

به گزارش راهبرد معاصر، «کریستین فرویدینگ»، رئیس مرکز وضعیت اوکراین در ارتش آلمان و دستیار ارشد «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای اذعان کرد، غرب قدرت پایداری ارتش روسیه و قابلیت بخش دفاعی این کشور برای تطبیق دادن خود با تحریم‌های شدید را دست کم گرفت.

این فرمانده بلندپایه ارتش اوکراین در مصاحبه‌ای با نشریه آلمانی «زود دویچه زایتونگ» بیان داشت: «در ابتدا که ما تحریم‌ها را اعمال کردیم تصوری از قابلیت پایداری روسها آن طور که امروز درک کرده‌ایم، نداشتیم.»

فرویدینگ خاطر نشان کرد: «ما همچنین فکر نمی‌کردیم آنها به رغم نظام تحریم‌های شدیدی که اعمال شد در روندهایی که حالا به روشنی نظاره‌گر هستیم موفق بشوند: روندهایی شامل تقویت مجتمع نظامی-صنعتی خود، گسترش آن و افزایش ظرفیت تولید آن.»

این ژنرال آلمانی خاطر نشان کرد: «روسیه هنوز هم قابلیت استخدام پرسنل نظامی را دارد. و البته ما شاهد سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در صنعت تسلیحات سازی آنها هستیم؛ سرمایه‌گذاری‌هایی که به گسترش و افزایش ظرفیت این بخش به ویژه در حوزه تولید مهمات منجر می‌شوند»

فرویدینگ گفت: «با نگاه به گذشته در می‌یابیم امیدهایی که کی‌یف و متحدانش به ضدحمله تابستانی به بن‌بست رسیده خود داشتند مطمئنا اغراق شده بودند. مشابه این اغراقها را در حال حاضر در واشنگتن و دیگر پایتخت‌های اعضای ناتو به منظور توجیه 200 میلیارد دلار کمک تسلیحاتی و کمک‌های دیگر ارسالی آنها برای کی‌یف می‌توانیم ببینیم.»

ژنرال آلمانی همچنین مدعی شد، دلیل شکست فاجعه‌بار ضدحمله تابستانی اوکراین عدم وجود پشتیبانی هوایی و سامانه‌های ضد هوایی بوده و حملات روسیه سامانه‌های ضد هوایی اوکراین را شدیدا تحت فشار گذاشته‌اند.

او ادامه داد: «علاوه بر آن اوکراین در حالی به مواضع روسیه حمله کرد که این مواضع به شدت آماده شده بودند و جوری مین‌گذاری و سنگربندی شده بودند که احتمالا تا پیش از این سابقه نداشته است. این مساله به ضرر زمانی که اوکراین داشت تمام شد و سربازان اوکراینی به دلیل آنکه مجبور به پاکسازی دستی مین در تاریکی شب می‌شدند متحمل تلفاتی بالا شدند.»

این ژنرال آلمانی با این وجود ادعا کرد که ادامه حمایت از عملیات‌های ارتش اوکراین علیه روسیه ضروری هستند.

وی افزود، ارتش آلمان از جنگ اوکراین درسهایی فرا گرفت که شامل پی بردن به اهمیت جنگ پهپادی در درگیری‌های مدرن هستند. او گفت: «ما اکنون یک نیروی ضربت پهپادی ایجاد کرده‌ایم. این اقدام ما را قادر خواهد ساخت که سریعا انواع مختلف پهپادها و سامانه‌های پدافند پهپادی را وارد نیروهایمان کنیم تا بتوانیم کسب آموزش و تجربه را شروع کنیم.»

آلمان یکی از کشورهایی بوده که در زمینه جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه در اوکراین سرمایه‌گذاری سنگینی داشته و بیش از 23 میلیارد دلار کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه را به اوکراین اختصاص داده که این رقم بدون احتساب تعهدات برلین به کی‌یف در چارچوب نهادهای اروپایی است. طبق داده‌های انستیتوی «کی‌یل برای اقتصاد جهان»، این میزان کمک‌های آلمان به اوکراین بیشتر از کمک‌های هر کشور دیگری به جز آمریکا است.

این رویکرد دولت آلمان با این وجود هزینه‌های اقتصادی به این کشور شامل دوره‌های رکود و از دست دادن صدها شرکت صنعتی بزرگ که خاک آلمان را ترک کردند، تحمیل کرده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی