نجفی: اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی بدون عواقب نخواهد ماند


نجفی: اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی بدون عواقب نخواهد ماند

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ترور شهید سلیمانی را خلاف حقوق بین‌الملل و نقض منشور ملل خواند و گفت که این اقدام آمریکا بدون عواقب نخواهد ماند.

نجفی: اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی بدون عواقب نخواهد ماند

به گزارش راهبرد معاصر، نشست بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ بررسی ابعاد حقوقی و پیگیرد قضایی جنایت آمریکا با حضور محمدحسن شیخ‌الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی، رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امورخارجه، عباسعلی کدخدایی مشاور وزیر خارجه و رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه، توکل حبیب زاده رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری و جمعی از اساتید و صاحبنظران حقوق بین‌الملل دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

شیخ‌الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در ابتدا با اشاره به خدمات شهید سلیمانی گفت که جمهوری اسلامی ایران از روز اول این جنایات تا به امروز مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه‌های مختلف دیپلماتیک و قضایی را در دستورکار قرار داده است.

به گفته وی جنایت بزرگ ترور شهید سلیمانی به جهت نقض اصول عامه حقوق بین‌الملل و ابعاد حقوق بشری در دادگاه‌های مختلف قابل پیگیری قضایی است.

رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی نیز ضمن تبیین خدمات شهید سلیمانی در همکاری با دستگاه دیپلماسی عنوان کرد که ترور شهید سلیمانی اقدامی خلاف حقوق بین‌الملل و نقض منشور ملل متحد است، بنابراین این اقدام آمریکا بدون عواقب نخواهد ماند.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با تأکید بر اقدامات کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار سلیمانی گفت: وزارت امور خارجه از همان ابتدا مواضع حقوقی خود را در سازمان ملل ثبت کرد و تلاش شد تا مستندات حقوقی برای پیگرد این اقدام آماده شود.

عباسعلی کدخدایی نیز ضمن تشکر از حمایت‌های وزارت امور خارجه و به ویژه شخص وزیر خارجه که اهتمام جدی در پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی داشته، گفت که سردار سلیمانی در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت دفاع از مردم مظلوم منطقه تلاش و حرکت می‌کرد و اثرات این فعالیت‌ها باعث تقویت روحیه مقاومت و گسترش دفاع مشروع در منطقه شد.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار شهید سلیمانی با تأکید بر اقدامات دادگستری تهران برای پیگیری پرونده اعلام کرد که این دادگاه به نتایج خوبی در بعد حقوقی و کیفری رسیده است.

وی گفت: در بعد داخلی کیفرخواست در این زمینه تقدیم دادگاه شده و دادگاه در مرحله رسیدگی کیفری پرونده است. در بعد بین‌المللی نیز با مشورت وکلای خارجی و بین‌المللی مکاتبات فراوانی برای پیگیری پرونده انجام شده که بزودی نتایج آن به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

در این نشست در دو بخش، موضوع ابعاد حقوقی پرونده شهادت شهید سلیمانی و پیگیری جنایات آمریکا از نظر ظرفیت‌های نظام حقوقی داخلی و نیز ظرفیت‌های نظام حقوقی بین‌المللی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه