پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه


پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه

با وجود درمان‌هایی مانند فیلرها، پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه هم یک روش مطلوب است که می‌تواند...

پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه

با وجود درمان‌هایی مانند فیلرها، پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه هم یک روش مطلوب است که می‌تواند زخم‌های عمیق را به زخم‌هایی سطحی تبدیل کند.

در این مقاله می‌خوانید:

  • پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه
  • روش پانچ چیست؟
  • پانچ چه نتیجه ای در بر دارد؟
  • آیا پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه دردناک است؟
  • ریکاوری و بهبود روش پانچ چگونه است؟
  • عوارض جانبی پانچ چیست؟
  • آیا در کنار پانچ، روش های درمانی دیگر نیاز است؟
  • آیا نتایج پانچ دائمی است؟
  • خلاصه

پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه

پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه

با وجود این‌که آکنه‌ها را درمان می‌کنید، اما امکان این‌که جای آکنه روی پست صورتتان باقی بماند، وجود دارد. در حالی که گزینه‌های درمانی مختلفی برای زخم آکنه از جمله IPL و فیلرها هست، روش پانچ یک روش موثر برای درمان زخم‌های شدیدتر به شمار می‌رود. از تکنیک‌های مختلف پانچ می‌توان برای کاهش ظاهر زخم‌های گسترده و عمیق استفاده و آن‌ها را به زخم‌های کوچک تبدیل کرد که می‌توانند به راحتی پنهان شوند.

بیشتر بخوانید: بیشترین کاربرد و تاثیر مزوتراپی

پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه

روش پانچ چیست؟

پانچ، یک روش کم تهاجمی است که در آن از یک ابزار گرد برای تبدیل جای زخم‌های خطی به زخم‌های خطی مسطح استفاده می‌شود. مناطق آسیب‌دیده توسط بی‌حسی موضعی که معمولا لیدوکائین است، بی‌حس می‌شوند. سپس، از یک ابزار «پانچ» برای از بین بردن زخم به طور کامل استفاده می‌شود. منطقه باز سپس با بخیه‌های پوستی بسته می‌شود که در نهایت از زخم عمیق، فقط یک زخم صاف و خطی باقی می‌ماند.
پیوند پانچ، اصطلاحی برای برداشتن پانچ است. پس از برداشتن زخم آسیب‌دیده با ابزار پانچ، پوست اهداکننده که به طور معمول از پشت گوش گرفته می‌شود، در محل زخم یا آکنه قرار می‌گیرد و توسط بخیه‌های پوستی، بسته می‌شود. این تکنیک برای زخم‌های آکنه بسیار عمیق یا گسترده به کار می‌رود.
«ارتفاع پانچ» هم اصلاح دیگری است که برای زخم‌های گسترده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن از یک ابزار پانچ کوچک‌تر استفاده می‌شود تا پایه اسکار را بالا ببرد و لبه‌های زخم اصلی را دست نخورده، نگه دارد. سپس بخیه زده می‌شود.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه

پانچ صورت برای درمان جای و اسکار آکنه چگونه انجام می شود؟

قبل از انجام پانچ، منطقه‌ای که باید تحت درمان قرار بگیرد، توسط یک بیهوشی موضعی مانند لیدوکائین، بی‌حس می‌شود. سپس، جراح از یک ابزار کوچک و دایره‌ای که همان پانچ است برای سوراخ کردن لایه بالایی پوست استفاده و زخم را استخراج می‌کند. ابزارهای پانچ در اندازه‌هایمختلف، از 1 تا 12 میلی‌متر وجود دارند که می‌توانند به بهترین شکل ممکن با عرض جای زخم مطابقت پیدا کنند. سپس پوست باقیمانده به هم بخیه می‌شود تا سوراخ باقیمانده ابزار پانچ را ببندد.
زخم‌های مسطح ناشی از پانچ به احتمال زیاد با گذشت زمان محو می‌شوند و اگر کاملا از بین نروند، به راحتی با آرایش پوشانده می‌شوند.

پانچ چه نتیجه ای در بر دارد؟

پانچ، یک عمل جراحی است که به طور معمول برای زخم‌های آکنه شدید به‌ویژه برای مواردی که منجر به تورفتگی پوست می‌شود، کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: درمان جای جوش صورت با لیزر بهبودی در کمترین زمان

پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه

آیا پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه دردناک است؟

دردناک‌ترین بخش این روش، تزریق بیهوشی در ابتدای کار است. برخی از بیماران، حساسیت خفیف نسبت به منطقه تحت درمان پس از بی‌اثر شدن بیهوشی را چندین ساعت پس از عمل، گزارش می‌کنند. تا چند روز پس از درمان، ممکن است منطقه تحت درمان به دلیل بهبود زخم‌ها دردناک یا حساس باشد.

ناحیه تحت درمان، بانداژ می‌شود و باید 24 ساعت پس از عمل، تمیز و خشک نگه داشته شود. پس از آن، می‌توانید بانداژ را از مناطق مورد نظر بردارید.

ریکاوری و بهبود روش پانچ چگونه است؟

بجز درد خفیف، بیشتر بیماران بعد از عمل می‌توانند فعالیت‌های طبیعی روزانه خود را از سر بگیرند. ناحیه تحت درمان، بانداژ می‌شود و باید 24 ساعت پس از عمل، تمیز و خشک نگه داشته شود. پس از آن، می‌توانید بانداژ را از مناطق مورد نظر بردارید، اما به مدت یک هفته از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید پرهیز کنید. تورم و کبودی در دو هفته اول، متداول است. بهبود کامل زخم به طور کلی 3 ماه طول می‌کشد.

عوارض جانبی پانچ چیست؟

پانچ، یک روش نسبتا کم‌خطر است که فقط به بیهوشی موضعی نیاز دارد. مانند تمام روش‌های جراحی، احتمال خطرات جزئی از جمله خونریزی و عفونت، هست. برای به حداقل رساندن این عوارض، دستورالعمل‌هایی را که پزشک ارائه می‌کند به صورت دقیق انجام بدهید.

بیشتر بخوانید: درمان جوش های هورمونی چگونه است؟

پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه

1- زخم

در موارد نادر، پس از انجام پانچ زخم جدید ممکن است بیشتر شود و برای صاف کردن آن به درمان اضافی نیاز است.

2- تیرگی پوست

پس از پانچ، ممکن است پوست پیوند یافته، دقیقا یک‌رنگ نباشد، یا ممکن است با قرار گرفتن در معرض آفتاب، تغییر رنگ بدهد. بنابراین در صورت انجام پانچ، باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. نکات مراقبت بعد از پانچ برای به حداقل رساندن عوارض، عبارتند از:

پانچ صورت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه

آیا در کنار پانچ، روش های درمانی دیگر نیاز است؟

در بسیاری از موارد، زخم‌ها به خودی خود پس از درمان برطرف می‌شوند. در بعضی موارد، ممکن است بیماران مایل باشند، پانچ را با روش‌های دیگر درمانی ترکیب کنند که عبارتند از:

  • لیزر
  • میکرونیدلینگ

آیا نتایج پانچ دائمی است؟

نتایج پانچ، دائمی است چون درمان به طور کامل، بافت زخم اصلی را از بین می‌برد.

خلاصه

پانچ، یک روش درمانی است که برای درمان جای جوش و اسکار آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از این درمان باید طبق دستور پزشک، پمادهای موضعی خود را استفاده کنید و از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید. باقی ماندن جای زخم و تغییر رنگ محل تحت درمان، از عوارض پانچ به شمار می‌روند.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین