دولت ورشو به وعده اش عمل نکرد/ مرز لهستان با اوکراین بسته شد


 دولت ورشو به وعده اش عمل نکرد/ مرز لهستان با اوکراین بسته شد

اقتصادنیوز : کشاورزان لهستانی بار دیگر در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور و محقق نشدن وعده‌هایی که در مقابل ورود غلات اوکراین به کشورشان به آنها داده شده بود، با تراکتورهای خود مرز این کشور با اوکراین را مسدود کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، رومن کوندرو رهبر سازمان کشاورزان «پودکارپاکا» در یک نشست رسانه‌ای در «مدیکا» با بیان اینکه تحصن کشاورزان در مرز اوکراین تا ۳ فوریه (۱۴ بهمن) ادامه خواهد داشت، افزود: به ما وعده داده شد که یک قرارداد دو جانبه بین وزارت کشاورزی و کشاورزان امضا خواهد شد اما هنوز این امر محقق نشده است و در صورت امضای چنین توافقی، اعتراض کشاورزان بلافاصله متوقف خواهد شد.

خبر مرتبط
تدابیر امنیتی لهستان برای حریم هوایی/ ماجرا چست ؟

اقتصادنیوز : ارتش لهستان اعلام کرد که همزمان با حملات هوایی امروز روسیه علیه اوکراین، این کشور چهار فروند جنگنده اف-۱۶ و یک هواپیمای سوخت رسان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را برای گشت‌زنی در حریم هوایی خود به پرواز درآورده است.

وی افزود: در حال حاضر در هر ساعت تنها به ۳ کامیون اجازه عبور خواهیم داد و کامیون‌های حاوی کمک‌های نظامی و بشردوستانه، مواد منفجره و مواد غذایی فاسد شدنی اجازه دارند که بدون هیچ مانعی از مرز عبور کنند.

دونالد تاسک نخست‌وزیر لهستان پیشتر گفته بود که تلاش خواهد کرد تا معترضان را متقاعد کند که مرز را مسدود نکنند اما تلاش او به جایی نرسید زیرا کشاورزان لهستانی خواستار پرداخت یارانه برای خرید ذرت، حفظ مالیات کشاورزی در سطح مالیات سال ۲۰۲۳ و افزایش امکان دریافت وام هستند و هیچ یک از این خواسته‌ها تاکنون محقق نشده است.

به گزارش ایرنا، با آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ بنادر صادراتی اوکراین (کشوری که اغلب به‌دلیل مقادیر زیاد غلات تولیدی‌اش، «سبد نان اروپا» نامیده می‌شود) در دریای سیاه توسط کشتی‌های جنگی روسیه محاصره شده و امکان صادرات محصولات کشاورزی کی‌یف از این بنادر به شدت کاهش یافته است.

در پی این اتفاق، کمیسیون اروپا از ترس اینکه این وضعیت امنیت غذایی جهانی را تهدید کند، در ماه مه ۲۰۲۲ سازوکاری را با نام «خطوط همبستگی» در اروپا برای تسهیل صادرات غلات اوکراین (از راه زمینی) ایجاد کرد.

کمیسیون اروپا همچنین به طور موقت همه عوارض و سهمیه بندی‌های صادراتی اوکراین را حذف کرد و به غلات ارزان اوکراینی اجازه داد تا بدون هیچ محدودیتی به اروپا سرازیر شود.

به گفته انجمن کشاورزان اروپایی «کوپا-کوگِکا»، این امر اختلال بزرگی در بازار غلات کشورهای همسایه اوکراین ایجاد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا