چین 5 شرکت آمریکایی را تحریم کرد


چین 5 شرکت آمریکایی را تحریم کرد

وزارت خارجه چین اعلام کرد در پاسخ به تحریم‌های واشنگتن و فروش تسلیحات نظامی به تایوان، پکن 5 شرکت آمریکایی را تحریم کرده است.

چین 5 شرکت آمریکایی را تحریم کرد

به گزارش راهبرد معاصر، دولت چین امروز یکشنبه اعلام کرد که پکن در پاسخ به تحریم‌های آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های چینی و همچنین ارسال تسلیحات نظامی به تایوان، ۵ شرکت آمریکایی مرتبط با وزارت دفاع این کشور را تحریم کرده است.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طبق این تحریم‌ها، هر گونه دارایی این شرکت‌ها در چین مسدود می‌شود و شرکت‌ها و افراد چینی از تجارت با این شرکت‌ها منع می‌شوند.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است که «اقدامات ایالات متحده به حاکمیت و منافع امنیتی چین لطمه می زند، صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان را تضعیف می کند و حقوق و منافع شرکت ها و افراد چینی را نقض می کند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دولت چین در عزم خود برای حفاظت از حاکمیت ملی، امنیت و تمامیت ارضی و حفاظت از حقوق و منافع قانونی شرکت‌ها و شهروندان چینی تزلزل‌ناپذیر است.

به نوشته «ان‌بی‌سی‌نیوز» ماه گذشته ایالات متحده فروش حدود ۳۰۰ میلیون دلار تجهیزات ارتباطی و دیگر تجهیزات دفاعی به تایوان را تصویب کرد. در آن زمان، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد که چین اقدامات متقابلی را علیه شرکت‌های درگیر در فروش تسلیحات به تایوان انجام خواهد داد.

آمریکا مدعی است که به‌رغم همکاری‌های نظامی و کمک تسلیحاتی به تایوان، به اصل «چین واحد» پایبند است. براساس این اصل، پکن جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و هرگونه اقدام از جمله همکاری نظامی کشورهای خارجی با این جزیره را تحریک‌آمیز و ناقض اصل چین واحد قلمداد می‌کند.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون اعلام کرده است که تصویب طرح فروش تجهیزات، با هدف حمایت و تقویت توانمندی‌های چهارگانه فرماندهی، کنترلی، ارتباطاتی و رایانه‌ای تایوان موسوم به «سی ۴» صورت گرفته است.

وزارت دفاع تایوان نیز اعلام کرده است که خرید این تجهیزات، کارایی سامانه‌های فرماندهی و کنترل عملیات‌های مشترک را بهبود بخشیده و در نتیجه هوشیاری تایپه در میدان نبرد تقویت می‌شود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای ضمن قددرانی از آمریکا به‌دلیل تصویب فروش این تجهیزات به تایوان مدعی شد: عملیات‌ها و رزمایش‌های دائمی کمونیست‌های چینی حوالی تایوان، تهدیدی جدی علیه ماست. انتظار داریم که خرید (تجهیزات) ظرف یک ماه وارد فاز اجرایی شود./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


با بطری خالی نوشابه و آب معدنی کاردستی های جالب بسازید