فروش میوه‌های میلیونی در شهریار خبرساز شد


فروش میوه‌های میلیونی در شهریار خبرساز شد

پلیس فتای غرب استان تهران از کلاهبرداری به عنوان فروشنده میوه در شهریار، خبر داد.

اشخاصی که تحت عنوان فروشنده میوه حساب ۸۰ شهرونده شهریاری را خالی کرده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس فتای غرب استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش رکنا، سرهنگ سید نظام موسوی گفت: رسیدگی به این پرونده از وقتی کلید خورد که افراد در پوشش فروش میوه در خیابان‌های شهریار اقدام به اسکیمر کردن کارت شهروندان می‌کنند، بنابراین بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتای غرب استان تهران قرار گرفت.

ماموران پلیس فتای غرب استان تهران در تحقیقات خود متوجه شدند، اشخاصی تحت عنوان فروشنده میوه در یکی از محور‌های موصلاتی شهریار، مشغول فعالیت بوده و پس از خرید شهروندان عنوان می‌کردند که دستگاه کارتخوان دچار نقص فنی بوده با ۲ بار کشیدن کارت بانکی، از این طریق اقدام به کپی‌برداری از کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر می‌کردند.

با حضور ماموران پلیس فتا در محور‌های مواصلاتی شهریار مشاهده شد کلاهبرداران مورد نظر در کنار خیابان با فروش میوه با قیمت پایین‌تر اقدام به اسکیم کردن کارت‌های شهروندان می‌کنند.

ماموران با هماهنگی قضائی یک زوج و فرد دیگر را که با آن‌ها همدستی داشت شناسایی و دستگیر کردند همچنین خودروی پژو متهمان را نیز توقیف شد.

سرهنگ موسوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می‌تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد، چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود، همچنین تغییر رمز به صورت ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید