قیمت بیت‌کوین کاهش یافت


قیمت بیت‌کوین کاهش یافت

بیت‌کوین در روز دوشنبه با یک افزایش ۶.۵درصدی به بالاترین رقم طی ۲۱ ماه گذشته رسیده بود، اما در روز سه‌شنبه تا ۴۶۷۳۹ دلار پایین آمد.

قیمت بیت‌کوین کاهش یافت

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از بلومبرگ، خوشبینی نسبت به تصویب صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین در آمریکا قیمت این ارز مجازی را از 47 هزار دلار فراتر برده و تثبیت کرده است. با تصویب این صندوق می‌توان مستقیماً در بازار بزرگترین ارز مجازی دنیا سرمایه‌گذاری کرد.

بیت‌کوین در روز دوشنبه با یک افزایش 6.5درصدی به بالاترین رقم طی 21 ماه گذشته رسیده بود، اما در روز سه‌شنبه تا 46739 دلار پایین آمد. ارزش بیت‌کوین از ابتدای سال جدید میلادی 10 درصد افزایش یافته است، در حالی که ارزش طلا و بازار سهام آمریکا در این مدت پایین آمده است.

بازار ارزهای مجازی انتظار دارد صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین تا دهم ژانویه تصویب شود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار است در مورد پیشنهاد در شرکت‌های بلک‌راک، فیدلیتی و آرک تا روز چهارشنبه تصمیم‌گیری و حداقل یکی از این درخواست‌ها را قبول کند.

اگر این صندوق‌ها تصویب شوند، سؤال بعدی این خواهد بود که چقدر پول جذب خواهند کرد. احتمال افزایش سرمایه‌گذاری در این ارز مجازی قیمت آن را 172 درصد طی یک سال گذشته بالا برده است.

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بارها اعلام کرده است دنیای ارزهای مجازی در معرض تقلب و کلاهبرداری قرار دارد. این آژانس به‌دنبال ورشکستگی‌های سال 2022 مخصوصاً فروپاشی صرافی اف‌تی‌اکس به‌شدت در مورد این بخش سخت‌گیر بوده است.

قیمت بیت‌کوین در 2021 و طی بحران کرونا به اوج 69000 دلار رسید که دلیل اصلی آن پایین آمدن نرخ بهره بود./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)