اختصاص بیمه رایگان به مادران و کودکان و ارائه خدمات تغذیه‌ای + جزئیات


اختصاص بیمه رایگان به مادران و کودکان و ارائه خدمات تغذیه‌ای + جزئیات

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: تمام مادران باردار و شیرده و کودکان تا سن ۵ سالگی مشمول بیمه رایگان می‌شوند.

اختصاص بیمه رایگان به مادران و کودکان و ارائه خدمات تغذیه‌ای + جزئیات

به گزارش راهبرد معاصر؛ به مادران و کودکان دهک‌های پایین درآمدی در صورت نیاز، خدمات تغذیه‌ای در قالب رایانه ارائه خواهد شد.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، به حمایت دولت سیزدهم از مادران و کودکان اشاره کرد و گفت: یکی از حمایت‌های دولت از مادران و کودکان آن‌ها پوشش رایگان بیمه‌ای تا انتهای سن ۵ سالگی کودکان و مادران آن‌ها خواهد بود.

خزعلی با بیان اینکه بیمه مادران از دوره بارداری شروع میشود، اظهار داشت: مادر تا پایان دو سال شیردهی بیمه خواهد بود و کودک نیز تا پایان ۵ سالگی از خدمات بیمه رایکان بهره‌مند خواهد شد.

معاون رئیس جمهور از پرداخت حق بیمه به صورت کامل از طرف دولت خبر داد و تصریح کرد: این طرح برای همه مادران و کودکان یکسان خواهد بود، به این معنا که اگر مادر و کودک بیمه باشند و یا تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نداشته باشند، در هر صورت از این طرح برخوردار می‌شوند.

او از ارائه خدمات تغذیه برای مادران باردار و شیرده که در دهک پایین درآمدی قرار دارند خبر داد و اظهار داشت: مادران در دوران بارداری و شیردهی در صورتی که در دهک‌های پایین درآمدی باشند، در قالب رایانه از خدمات تغذیه مناسب بهره‌مند می‌شوند.

او ادامه داد: همچنین کودکانی که دچار بحران تغذیه هستند و یا بر اساس نمودار‌های بهداشتی رشد طبیعی ندارند، شامل دریافت این بسته حمایتی هستند. در عین حال مادر و کودک به صورت ماهانه مورد معاینه پزشکان متخصص قرار می‌گیرند تا مسائل جسمی و تعذیه‌ای آن‌ها به صورت صحیح مرتفع شود. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی