اهمیت پایگاه صهیونیستی هدف قرار گرفته توسط حزب‌الله چیست؟


اهمیت پایگاه صهیونیستی هدف قرار گرفته توسط حزب‌الله چیست؟

مقاومت اسلامی لبنان یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد؛ پایگاهی راهبردی که مسئولیت دو تیپ عمل کننده در جبهه لبنان را در حال حاضر بر عهده دارد.

حزب الله لبنان روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به ترور شهید «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و همراهانش در بیروت و جنایت ترور «وسام حسن طویل» فرمانده شهید مقاومت اسلامی لبنان، مقر فرماندهی منطقه شمال ارتش رژیم صهیونیستی (پایگاه دادو) را در شهر صفد با چندین پهپاد هجومی هدف قرار داده است.

این پایگاه راهبردی، مقر فرماندهی منطقه شمال نیروی زمینی رژیم صهیونیستی است که مسئولیت دو تیپ عمل کننده در جبهه لبنان را در حال حاضر بر عهده دارد.

تیپ ۹۱ در محور شرقی و تیپ ۱۴۶ در محور غربی مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان مستقر هستند و این پایگاه نیز شامل شمار زیادی از سامانه های فرماندهی و کنترل به منظور هماهنگی عملیات در امتداد جبهه لبنان است.

پایگاه «دادو» در عمق ۱۲ کیلومتری سرزمین های اشغالی فلسطین قرار دارد و محله مسکونی «بنا بیتر» که محل اسکان کارکنان فرماندهی منطقه شمال است نیز در کنار آن قرار دارد.

اهمیت پایگاه صهیونیستی هدف قرار گرفته توسط حزب‌الله چیست؟

مقاومت اسلامی لبنان روز سه شنبه با چند پهپاد هجومی انتحاری به این پایگاه نظامی راهبردی در شهر اشغالی حمله و خسارت هایی را به آن وارد کرد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه و آغاز بمباران های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی غزه توسط رژیم صهیونیستی، رزمندگان حزب‌الله لبنان نیز در راستای سرگرم‌ کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت و مردم غزه، اقدام به انجام عملیات روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط