رئیس ستاد انتخابات کشور: همه شرایط اجرایی برای برگزاری انتخابات فراهم است


رئیس ستاد انتخابات کشور: همه شرایط اجرایی برای برگزاری انتخابات فراهم است

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در روز یازدهم اسفند امسال، گفت: همه شرایط اجرایی برای برگزاری انتخابات فراهم است.

رئیس ستاد انتخابات کشور: همه شرایط اجرایی برای برگزاری انتخابات فراهم است

به گزارش راهبرد معاصر، سیدمحمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخاب کشور در همایش فصلی احزاب در وزارت کشور طی سخنانی، گفت: در خصوص انتخابات و اهمیت آن و راهبردهای آن که مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند، حتماً نمایندگان احزاب در کلامشان خواهند گفت.

وی افزود: ما در اجرا تمام مسائل انتخابات گذشته را بررسی کرده و نیازها را برطرف کرده‌ایم و باید بگویم به لحاظ زمانی از انتخابات گذشته جلوتر هستیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: در انتخابات امسال ۴۰۰۰ شعبه بیشتر از گذشته در نظر گرفتیم تا سهولت در امر رأی‌گیری صورت گیرد، در عین حال، قریب به ۵۹ هزار شعبه آماده اخذ رأی هستند و دستگاه‌های احراز هویت و نرم‌افزارهای مورد نیاز نیز تأمین شده است.

شاهچراغی افزود: چاپ ۷۱ میلیون تعرفه به تفکیک صورت گرفته و آماده شده است.

شاهچراغی با اشاره به برگزاری همایش احزاب در وزارت کشور، گفت: در واقع میزبان این همایش دوستان احزاب هستند و ما فقط شرایط را به پیشنهاد خانه احزاب فراهم کردیم، در عین حال در مورد انتخابات باید عرض کنم در اجرا همه شرایط فراهم است.

وی در ادامه، گفت: به نظرم قانون همه چیز را تعریف کرده و برابر قانون کارها باید صورت گیرد و از دیروز شورای نگهبان یک ماه فرصت دارد تا صلاحیت‌ها را بررسی کند و تا قبل از این هیأت نظارت وظایف و مسئولیت در این خصوص داشته است.

رئیس ستاد انتخابات کشور، ادامه داد: به نظرم فرصت هست و ما هم در حوزه وزارت کشور تلاش داریم تا شاهد مشارکت حداکثری باشیم که به دلایل مختلف، از جمله مسائل کلان کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

شاهچراغی تأکید کرد: بنده به برخی از دوستان عرض کردم که قطعاً مردم باید در همه مراحل حضور داشته باشند و این صرفاً به انتخابات محدود نشود، در عین حالی که این در خصوص احزاب هم باید باشند و فعالیت آن‌ها صرفا به انتخابات محدود نشود، هر چند ما در وزارت کشور در جلسات احزاب هم شرکت کرده‌ایم.

وی در ادامه، گفت: جناح‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب و مستقل فرقی نمی‌کند، باید به موضع انتخابات از موضع تکلیف نگاه کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: اگر نقد درستی هم وجود داشته باشد، ما در وزارت کشور استقبال می‌کنیم و تا زمانی که قرار است اعلام نظر شود، ما در خدمت احزاب هستیم.

شاهچراغی بیان کرد: انتخابات آثار ملی و فراملی دارد، لذا نگران زخم زبان‌ها نباشید، همه دستگاه‌ها طبق قانون عمل کنند تا مشارکتی که در کلام مقام معظم رهبری آمده، محقق شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور، تصریح کرد: امیدوارم فرصتی برای همکاری و همدلی ایجاد شود تا در اولین قدم، نتیجه آن را در ۱۱ اسفند با تلاش‌های شما ببینیم؛ زیرا شما معتمد بخشی از مردم هستید./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید