قیمت نفت بعد از حمله آمریکا و انگلیس به یمن


قیمت نفت بعد از حمله آمریکا و انگلیس به یمن

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶۳ سنت معادل ۲.۱۱ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۴ سنت رسید.

قیمت نفت بیش از ۲ درصد در روز جمعه به دنبال حمله هوایی آمریکا و انگلیس علیه یمن افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶۳ سنت معادل ۲.۱۱ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۱۲ سنت معادل ۲.۲۵ درصد افزایش ۷۳ دلار و ۶۴ سنت معامله می‌شود.

حمله هوایی آمریکا و انگلیس یکی از آشکارترین نشانه‌های گسترش جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس در خاورمیانه از ماه اکتبر است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت حمله‌های هوایی به یمن پیام واضحیست که آمریکا و شرکایش حمله به کارکنان خود و به خطر افتادن آزادی کشتیرانی در دریای سرخ را تحمل نمی‌کنند. وی گفت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند از این عملیات حمایت می‌کنند.

حمله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ تجارت بین الملل در یک مسیر حیاتی بین اروپا و آسیا را که ۱۵ درصد از کشتیرانی دنیا در آن صورت می‌گیرد مختل کرده است.

شرکت کشتیرانی مرسک در روز پنجشنبه اعلام کرد تمام کشتی‌های خود را از دریای سرخ تغییر مسیر می‌دهد.

حمله هوایی آمریکا پس از آن صورت گرفت که ایران در روز پنجشنبه یک نفتکش را که حامل نفت عراق به مقصد ترکیه بود توقیف کرد. این اقدام به تلافی توقیف نفت همین کشتی توسط آمریکا در سال گذشته میلادی صورت گرفت.

حمله یمن به کشتی‌ها در تنگه باب‌المندب در جنوب غرب شبه جزیره عربستان صورت می‌گیرد و توقیف این کشتی توسط ایران در تنگه هرمز بین عمان و ایران صورت گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی