پیش بینی قیمت سکه و طلا در هفته آینده


پیش بینی قیمت سکه و طلا در هفته آینده

فعال بازار طلا با بیان اینکه افزایش قیمت انواع سکه و طلا تحت تاثیر رشد نرخ ارز در هفته سوم دی‌ماه بود پیش‌بینی کرد با اقدامات بانک مرکزی در روزهای آینده قیمت طلا و سکه تعدیل می‌شود.

به گزارش مشرق، «محمد کشتی آرای» در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته سوم دی ماه گفت: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا برخلاف دو هفته پیش از شروع سال نو میلادی سیر نزولی داشت و به طور متوسط با ۱۵ دلار کاهش در آخرین معاملات روز گذشته به ۲ هزار و ۳۰ دلار رسید.

وی افزود: برخلاف کاهش قیمت جهای طلا به دلیل اتفاقات داخلی اقتصاد، نرخ ارز سیر صعودی داشت و این افزایش باعث شد که قیمت طلا و سکه رقم‌های جدیدی را ثبت کند.

فعال بازار طلا بیان کرد: افزایش نرخ ارز باعث شد قیمت طلا و انواع سکه با افزایش همراه باشد و در نتیجه حباب سکه نیز بزرگ شود.

وی گفت: در هفته گذشته قیمت سکه طرح قدیم یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۸۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی هم ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشت.

کشتی آرای اظهارداشت: قسمت اعظم افزایش قیمت سکه مربوط به حباب سکه است که یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش داشت و رکورد جدیدی را به جا گذاشت و به ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز برخلاف کاهش بهای انس جهانی تحت تاثیر افزایش نرخ ارز ۲۸۰ هزار تومان افزایش داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در آخرین معاملات روز گذشته به ۲ میلیون و ۶۲۱ هزار تومان رسید و در مجموع به طور میانگین ۶۵ هزار تومان رشد قیمت داشت.

فعال بازار طلا درباره پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آینده گفت: معمولا در سال‌های گذشته نیز در این مقطع زمانی شاهد نوسانات قیمت طلا و سکه بودیم. با توجه به نزدیکی به پایان سال و افزایش تقاضا به دلیل همزمانی با اعیاد مذهبی تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز موفق بوده است طی هفته آینده دوباره با اقدامات اقتصادی که انجام می‌دهد نرخ ارز تعدیل و در نتیجه طلا و سکه نیز تعدیل خواهد شد.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق