ادعای بایدن درباره تداوم حملات علیه یمن


ادعای بایدن درباره تداوم حملات علیه یمن

بایدن در گزارش خود به کنگره درباره بمباران یمن ادعا کرده است که آمریکا در صورت ادامه حملات یمن به کشتی‌ها باز هم به آن‌ها پاسخ خواهد داد.

ادعای بایدن درباره تداوم حملات علیه یمن

به گزارش راهبرد معاصر، «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا در پیامی به کنگره این کشور گزارشی را از حمله و بمباران یمن ارائه کرد.

رییس جمهور آمریکا که انتقادات زیادی علیه او در داخل آمریکا مطرح است، در گزارش خود به کنگره این کشور درباره حمله به یمن ادعا کرده است که بر اساس قوانین بین‌المللی به تأسیساتی در یمن حمله کردیم.

جو بایدن در ادامه این پیام گفت: «بر اساس مسئولیتی که برای حفاظت از آمریکایی‌ها در داخل و خارج از کشور دارم دستور این اقدام نظامی را صادر کردم. این حملات به روشی با هدف کاهش خطرات تشدید تنش و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام شد.»

بایدن در این گزارش گفته است: «حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن تاسیساتی را هدف قرار داد که با استفاده از این تأسیسات حملات در دریای سرخ تسهیل می‌شدند.»

بایدن در پیام خود همچنین گروهی از یمنی‌ها را تروریست خوانده که به ادعای او اگر به حملات در دریای سرخ ادامه دهند، به آن‌ها پاسخ داده خواهد شد.

به ادعای بایدن، این حملات برای بازدارندگی و تضعیف توانایی یمنی‌ها در حملات آینده انجام شد و ایالات متحده آماده است تا اقدامات بیشتری را در صورت لزوم برای مقابله با هرگونه تهدید انجام دهد.

این در حالی است که روز گذشته سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع یمن اعلام کرد: آماده بازدارندگی و پاسخ هستیم و دست برتر در دریای سرخ و عدن با یمن است.

وزیر دفاع یمن بیان کرد: به هر اندازه که جنگ علیه مردم غزه ادامه یابد ما غافلگیری‌هایی داریم و در زمانی که رهبرمان مشخص می‌کند، رخ خواهد داد.

العاطفی افزود: به آنان در دریا و جزایر و همه جغرافیای یمن می‌گوییم که دوره قیمومیت و هیمنه و سرسپردگی دفن و سپری شده و غیرقابل بازگشت است.

وی گفت خطاب به دشمنان یمن گفت: به شما توصیه می‌کنیم که منطقه را ترک کنید و بهانه‌ها و توجیه‌های واهی نیاورید. دستان ما روی ماشه است و روحیه ما از فولاد سخت‌تر است.

وزیر دفاع یمن اعلام کرد: بارها هشدار داده‌ایم که دریای سرخ برای رژیم صهیونیستی ممنوع است. ما فقط کشتی‌های اسراییلی یا کشتی‌های حامی آن یا عازم این رژیم را هدف قرار می‌دهیم. به به کشتی‌های بین المللی که از دریای سرخ، خلیج عدن و دریای عرب عبور می‌کنند، اطمینان می‌دهیم که آسیبی نخواهند دید.

همچنین محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن به المیادین گفت: یمن توانست که قواعد درگیری جدیدی در دریای سرخ ایجاد کند که ثابت و دائمی خواهد بود و احدی نمی‌تواند آن‌را تغییر دهد.

وی افزود: آمریکا و انگلیس به طور مستقیم وارد جنگ شده‌اند و این لحظه‌ای است که ما انتظارش را می‌کشیدیم.

البخیتی بیان کرد: عملیات‌های ما در عمق رژیم صهیونیستی و دریای سرخ، خسارت‌های زیادی را به آمریکاییها و اسراییلی‌ها وارد کرده است.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن بیان کرد: باید که در قبال اقدامات آمریکا و انگلیس به پا خیزیم. پیش از این ما فقط کشتی‌ها مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دادیم و امروز کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی جرأت عبور از دریای سرخ را ندارند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی