تغییر حوزه انتخابیه برای داوطلبان امکان پذیر است


تغییر حوزه انتخابیه برای داوطلبان امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ سعید رستگاری، دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: طبق قانون به داوطلبان انتخابات مجلس که در موعد مقرر قانونی در یکی از حوزه‌های انتخابیه ثبت‌نام نموده‌اند و...

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ سعید رستگاری، دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: طبق قانون به داوطلبان انتخابات مجلس که در موعد مقرر قانونی در یکی از حوزه‌های انتخابیه ثبت‌نام نموده‌اند و صلاحیت آن‌ها تایید شده است فقط برای یک‌بار در مرحله‌ اول انتخابات هر دوره اجازه داده می‌شود تا ۱۵ روز قبل از روز أخذ رأی، حوزه انتخابیه خود را از طریق وزارت کشور و یا حوزه‌های که در آن ثبت‌نام کرده‌اند، تغییر دهند.

او ادامه داد: داوطلبانی که هم‌اکنون تأیید صلاحیت شده اند می‌توانند درخواست تغییر حوزه انتخابیه را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه مبدا تحویل دهند و هیئت اجرایی و نظارت شورای نگهبان درباره مورد مذکور تصمیم‌گیری انجام می دهند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد بیان داشت: داوطلبان بعد از اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر تأیید صلاحیت‌ها می‌توانند نسبت به تغییر حوزه انتخابیه‌شان اقدام کنند اما حتماً باید این تغییر حوزه به تأیید شورای نگهبان برسد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

یزد/سمیه گلابگیریان


تغییر حوزه انتخابیه برای داوطلبان امکان پذیر است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج