رویداد عجیبی که الماس‌ها را بر روی زمین می‌آورد!


رویداد عجیبی که الماس‌ها را بر روی زمین می‌آورد!

انفجار بزرگ باعث می‌شود «چشمه‌های الماس» از پوسته زمین فوران کنند. دنیای طبیعی دائماً ما را غافلگیر می‌کند، اکنون تحقیقات جدید نشان داده است که «چشمه های الماس» می‌توانند به عنوان بخشی از یک رویداد زمین شناسی بزرگ از درون زمین به سطح پرتاب شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که ابرقاره‌هایی که در حال تجزیه هستند، در فرایند تجزیه، الماس‌هایی را از اعماق هسته زمین به سطح زمین پرتاب می‌کنند. فوران‌های کیمبرلیت با سرعت 133 کیلومتری که دارند توانایی استخراج الماس‌ها را از عمق 150 کیلومتری زمین، دارند.

بیشتر بخوانید:

براساس تحقیقات انجام شده توسط تیم محققان، این فوران‌های عظیم 22 تا 30 میلیون سال پس از جدا شدن صفحات زمین از یکدیگر رخ خواهد داد؛ به عنوان مثال ۲۵ میلیون سال پس از شروع تجزیه ابرقاره گندوانا در آفریقا و آمریکای جنوبی محققان شاهد یکی از این فوران‌های عظیم بودند.

رویداد عجیبی که الماس‌ها را بر روی زمین می‌آورد!

در واقع جدا شدن صفحات زمین منجر به ناپایداری سطح آن و پرتاب الماس‌ها به سطح زمین می‌شود؛ تجزیه قاره‌ها همچنین منجر به ترکیب سنگ، آب و دی‌اکسید کربن با مواد معدنی مانند الماس می‌شود. در نهایت همه آن‌ها به شکل مخلوط‌هایی به سطح زمین می‌آیند.

محققان امیدوارند که چنین فوران‌های عظیمی بتواند به شناخته شدن مواد معدنی ناشناخته کمک کند. الماس‌های برای میلیون‌ها سال است که جزئی از زمین ما هستند و باید محرکی وجود داشته باشد که آنها را به طور ناگهانی به حرکت درآورد و به دست ما انسان‌ها بر روی زمین برساند.

بیشتر بخوانید:

منبع: indy۱۰۰

227323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1860683

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه