مرگ 4 کوهنورد در کوهستان‌های تهران در دی‌ماه


مرگ 4 کوهنورد در کوهستان‌های تهران در دی‌ماه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت که در دی ماه امسال چهار کوهنورد در کوه‌های تهران جان خود را از دست داده‌اند.

شاهین فتحی در تشریح حوادث رخ داده و مرتبط با کوهستان در استان تهران گفت: در دی ماه امسال، ۱۰ مورد حادثه در ارتفاعات تهران به پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر در کوهستان گزارش شد که در جریان آن به ۱۴ حادثه دیده و ۱۰ مصدوم امدادرسانی شد. شش مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده و چهار نفر به صورت سرپایی درمان شدند. متاسفانه چهار تن نیز در ارتفاعات جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: همچنین روز سه شنبه ۲۶ دی ماه، یک کوهنورد جوان ۱۹ ساله در ارتفاعات توچال مفقود شد که جستجوی امدادگران و نجاتگران برای یافتن وی ادامه دارد.
­
فتحی با بیان اینکه تیم‌های امداد و نجات در کوهستان با توجه به هشدارهای هواشناسی، ۲۴ ساعت در حالت آماده باش هستند، گفت: هلال احمر در ارتفاعات استان تهران علاوه بر سه پایگاه امداد و نجات کوهستان در شیرپلا، دربند و کلکچال، یک پایگاه پشتیبان قوچک هم دارد.
­
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: کوهنوردان ضروری است برای پیشگیری از وقوع حوادث، قبل از عزیمت به مناطق کوهستانی، ضمن کسب اطلاعات از شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر، از تجهیزات مناسب استفاده کرده و به صورت تیمی صعود کنند. همچنین شماره ۱۱۲ به عنوان ندای امداد و نجات هلال احمر به طور شبانه روزی آماده امدادرسانی به هموطنان حادثه دیده در جاده‌ها و کوهستان‌ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی