نجات 5 کوهنورد گرفتار در قله جلویک پاکدشت


نجات 5 کوهنورد گرفتار در قله جلویک پاکدشت

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از نجات ۵ کوهنورد در محدوده قله جلویک شهرستان پاکدشت توسط عوامل عملیاتی هلال احمر این شهرستان خبر داد.

نجات 5 کوهنورد گرفتار در قله جلویک پاکدشت

به گزارش راهبرد معاصر؛ شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: گزارشی مبنی بر گرفتار شدن ۵ نفر در دیواره‌های قله جلویک روستای دودانگه توچال شهرستان پاکدشت به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان تهران اعلام شد.

وی ادامه داد: در کمترین زمان و پس از هماهنگی با مرکز کنترل و هماهنگی هلال‌احمر شهرستان پاکدشت، یک تیم تخصصی ۸ نفره امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران بیان کرد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه پس از چند ساعت جست‌وجو، تیم اعزامی موفق شد ۵ کوهنورد گرفتار شده را که چهار نفر آن‌ها بر روی دیواره گرفتار شده بودند پیدا کند.

فتحی اضافه کرد: سپس عملیات نجات آغاز و پس از استفاده از ابزار فنی مناطق کوهستانی، ابتدا یک نوجوان ۱۲ ساله به مکان امن منتقل شد و در ادامه عملیات نیز چهار نفر دیگر نجات پیدا شده و پس از انتقال به نقطه‌ای امن در پائین ارتفاعات منتقل شدند.

وی گفت: هم‌وطنان می‌توانند در صورت مواجهه با حوادث جاده‌ای، آوار و کوهستان با شماره‌گیری تلفن ۱۱۲ درخواست امدادرسانی خود را به هلال احمر اعلام نمایند. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج