اعتراف رژیم صهیونیستی به هتک حرمت و نبش قبر فلسطینیان در نوار غزه


اعتراف رژیم صهیونیستی به هتک حرمت و نبش قبر فلسطینیان در نوار غزه

به دنبال انتشار ویدیوهایی درباره استقرار خودروهای زرهی اسرائیل در قبرستان‌های شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی نبش قبر و خارج کردن اجساد از قبرها را تایید کرد.

نظامیان اسرائیلی ، هفته گذشته خسارات سنگینی بر قبرستان ی در شهر خان‌یونس وارد کرده و اجساد را از قبرها بیرون کشیده و آنها را به مکان نامعلومی منتقل کردند. این اقدام موجی از خشم سراسری را برانگیخته است.

اهانت و نبش قبر فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در حالی است که در احکام اسلامی بر حفظ حرمت و شأن اموات مسلمان از زن و مرد گرفته تا کودک و حتی افراد دیوانه تاکید بسیاری شده است، از این‌رو شکافتن و نبش قبر که موجب نمایان شدن جسد متلاشی شده میت می‌شود، اهانت و هتک حرمت به وی تلقی شده و بنابر اجماع فقها حرام و ممنوع است مگر در موارد خاص.

پیشتر نیز سازمان حقوق بشر اروپا- مدیترانه، ارتش رژیم صهیونیستی را به سرقت اعضای بدن شهدای فلسطینی در نوار غزه متهم کرده و خواستار تحقیقات بین‌المللی مستقل در این‌باره شده بود.

ارتش رژیم اشغالگر در بیانیه‌ای، نبش قبر برخی از گورها در نوار غزه و انتقال اجساد آنها را تایید کرده و مدعی شده است که این اقدام برای فهمیدن اینکه "آیا اجساد اسرای اسرائیلی که مرگ آنها در دست حماس گزارش شده در اینجا دفن شده‌اند یا خیر"، انجام می‌شود.

این بیانیه افزود: زمانی‌که اطلاعات حساس با داده‌های عملیاتی دریافت می‌شود ارتش اسرائیل عملیات حساس آزاد کردن گروگان‌ها را در مکان‌های خاصی که اطلاعاتی مبنی بر امکان وجود اجساد گروگان‌ها وجود دارد، انجام می‌دهد.

طبق اعلام منابع خبری و گفته‌‎های شاهدان عینی، برخی از قبرها در نوار غزه توسط ارتش اشغالگر نبش قبر شده و اجساد فلسطینیان پس از خروج نظامیان، بر روی خاک حفر شده رها شده است.

اعتراف رژیم صهیونیستی به هتک حرمت و نبش قبر فلسطینیان در نوار غزه

ارتش اشغالگر روز پنجشنبه نیز مدعی شده بود که نجات اسرای اسرائیلی و یافتن اجساد آنها و بازگرداندن‌شان یکی از ماموریت‌های اصلی ارتش در نوار غزه است و به همین دلیل، نیروهای ارتش در نوار غزه اقدام به نبش قبر می‌کنند.

این در حالی‌ست پیشتر روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" در گزارشی اذعان کرده بود که اسرائیل به قطب قاچاق اعضای بدن انسان تبدیل شده است.

در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک نیز خاطرنشان کرد، یک پزشک اسراییلی در کتاب خود به نام «بر روی اجساد مردگان» نوشته است که اعضای بدن فلسطینیان کشته‌شده در تحقیقات پزشکی در دانشگاه‌های اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته و به بدن بیماران اسرائیلی پیوند زده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید