گلایه شورای شهر تهران به عدم تخصیص بودجه 700 میلیاردی برای خرید موتورسیکلت برقی


گلایه شورای شهر تهران به عدم تخصیص بودجه 700 میلیاردی برای خرید موتورسیکلت برقی

اعضای شورای شهر تهران نسبت به عدم تخصیص بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی برای خرید موتورسیکلت برقی به شهروندان از سوی شهرداری تهران واکنش نشان دادند.

گلایه شورای شهر تهران به عدم تخصیص بودجه 700 میلیاردی برای خرید موتورسیکلت برقی

به گزارش راهبرد معاصر؛ شورای شهر تهران در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی را برای موتورسیکلت‌های برقی اختصاص داد و شهرداری تهران مکلف شد تا در سال ۱۴۰۳ این تهسیلات را برای خرید موتورسیکلت برقی در اختیار متقاضیان قرار بدهد.

تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هدف از ارائه تسهیلات به موتورسواران برای خرید موتورسیکلت برقی، کاهش مصرف سوختو مدیریت آلودگی صوتی ناشی از آن دانست و گفت: استفاده از موتورسیکلت برقی برای انجام کار در فضا‌های درون‌شهری علاوه بر کاهش صدا، استهلاک کمتری نیز به همراه خواهد داشت. بااین‌حال قیمت باتری‌های موتورسیکلت‌های الکتریکی به‌طرز چشمگیری نسبت به سوخت مصرفی موتور‌های بنزین‌سوز بیشتر است.

با گذشت ۱۰ ماه از سال ۱۴۰۲، خبری از ارائه تسهیلات اشاره شده به شهروندان برای خرید موتورسیکلت برقی نیست، موضوعی که بار دیگر اعضای شورای شهر تهران در جریان دویست و دهمین جلسه شورای شهر تهران به آن پرداختند.

تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره گفت: در صورتی شهرداری تهران هنوز اعتبار (۷۰۰ میلیارد تومانی) را برای خرید موتورسیکلت برقی به متقاضیان پرداخت نکرده است که در متمم بودجه ۱۴۰۲ از سوی شهرداری تهران درخواست شده است که ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید موتورسیکلت برقی برای کارکنان شهرداری درخواست شده است.

چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نیز در ارتباط با عدم تخصیص بودجه اشاره شده از سوی شهرداری تهران برای خرید موتورسیکلت برقی به شهروندان گفت: ظاهراً زیرساخت‌های لازم برای این موتور‌ها در شهر آماده نشده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران و وزارت صمت و نیرو باید در این زمینه همکاری داشته باشند و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

میثم مظفر؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در انتقاد از عدم تخصیص بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی به خرید موتورسیکلت برقی گفت: شهرداری در این زمینه اعلام کرده است که وام پرداخت می‌کند، اما کسی از روند پرداخت این وام‌ها خبر ندارد.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز به عدم تخصیص اعتبار اشاره شده از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: شهرداری می‌بایست این رقم را امسال برای خرید اختصاص می‌داد. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی