وزیر اسرائیلی: گشودن جبهه جنگ با حزب‌الله اشتباه بود


وزیر اسرائیلی: گشودن جبهه جنگ با حزب‌الله اشتباه بود

وزیر مهاجرت در کابینه رژیم صهیونیستی با اعتراف به سخت شدن شرایط برای تل‌آویو در جبهه شمالی و در برابر حزب الله لبنان، تصریح کرد که باز کردن این جبهه اساسا اشتباه بود.

وزیر اسرائیلی: گشودن جبهه جنگ با حزب‌الله اشتباه بود

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر مهاجرت و جذب در رژیم اشغالگر اسرائیل افیر سوفر تصریح کرد «گشودن جبهه جدید در شمال در مراحل اولیه جنگ اشتباه بود..باید با یک راه حل سیاسی به تشدید تنش در شمال پایان دهیم».

تحلیلگر نظامی در روزنامه یدیعوت آحارانوت «یوسی یوشوا» نیز گزارش داد حزب‌الله «بدون پلک زدن» در حال شلیک موشک به سمت المناره یا المطله است در حالی که «توانایی پاسخ ارتش اسرائیل محدود است». وی پیش تر نیز هشدار داده بود: «چشم ما باید در درجه اول به سمت شمال و حزب الله باشد».

مقاومت اسلامی لبنان از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ به عملیات خود در امتداد مرز لبنان و فلسطین اشغالی در پاسخ به تجازوهای رژیم صهیونیستی به حاکمیت لبنان و نسل‌کشی در نوار غزه ادامه می‌دهد. شهرک‌نشینان و مقامات صهیونیست در مناطق شمالی فلسطین اشغالی به شدت از عملکرد مقامات این رژیم در قبال عملیات‌های مکرر حزب‌الله لبنان خشمگین و بر این باورند که حزب‌الله کنترل این جبهه را کاملا در دست دارد و به همین دلیل است که بیش از دو ماه است که شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نوار مرزی لبنان را ترک کرده‌اند.

حزب‌الله لبنان عصر روز گذشته نیز شهرک آویویم در شمال فلسطین اشغالی و مرکز نظامی برکه ریشا و پادگان زرعی را با سلاح مناسب هدف قرار داد.

این وزیر وابسته به حزب افراطی «صهیونیسم مذهبی» در گفت‌وگو با خبرنگاران اسرائیلی تصریح کرد که باید میزان درد و رنج خانواده‌های اسرای اسرائیلی را درک کرد. وی سپس این سوال را طرح کرد که «پیروزی مطلقی» که نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو از آن سخن می‌گوید، دقیقا چیست؟ «نابودی زیر ساخت‌های دولتی حماس؟ حماس میان ساکنان غزه ریشه دوانده است، چیزی نیست که از بیرون آمده باشد».

تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز پیش‌بینی می‌کند که جنگ غزه بدون تضعیف حماس پایان یابد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی