ساخت یک زیردریایی لوکس برای سوپر میلیاردرها / عکس


ساخت یک زیردریایی لوکس برای سوپر میلیاردرها / عکس

روزیاتو نوشت: میلیاردرهایی مثل جف بزوس و رومن آبراموویچ در حال حاضر با کشتی‌های عظیم تفریحی خود در آب‌های جهان سفر می‌کنند. اما اگر آنها می‌خواستند کشتی‌های لوکس خود را برای لذت بردن از اعماق اقیانوس ها، زیر سطح آب ببرند چه؟ یک شرکت طراحی اتریشی اولین زیردریایی لاکچری را طراحی کرده است.

Migaloo M5، به طول ۱۶۵ متری، می‌تواند ۲۰ مسافر و ۴۰ خدمه را در حال حرکت مداوم به مدت ۴ هفته زیر آب نگه دارد. این زیردریایی مجهز به استخر شنا و سینما است، اما با هزینه ۲ میلیارد دلار برای ساخت، صرفاً مخصوص ثروتمندترین های جهان است.

Migaloo M5 می‌تواند تا عمق ۲۵۰ متری زیر سطح آب غوطه‌ور شود.

این زیردریایی لاکچری با اهداف بلندپروازانه توسط شرکت طراحی اتریشی Migaloo، طراحی شده است. کریستین گامپولد، مدیرعامل این شرکت، گفت: «گروه هدف ما میلیاردرهای آینده‌ با یا بدون تجربه مالکیت ابر کشتی های تفریحی هستند که خواسته‌های فوق‌العاده‌ای برای منحصر به فرد بودن بودن، امنیت و ماجراجویی دارند.»

ساخت یک زیردریایی لوکس برای سوپر میلیاردرها / عکس

او افزود: «از آنجا که این طرح کاملاً جدید است، چنین پروژه‌ای نیازمند منابع مالی متناسب، صرف زمان زیاد برای طراحی، ساخت و ساز و تصمیم‌گیری‌های بسیار خواهد بود.»

بنا به گفته گامپولد، در حال حاضر این شرکت در حال مذاکره با طرف‌های علاقه‌مند برای ساخت این زیردریایی است، اما نام آنها را فاش نکرد.

تصاویر تبلیغاتی از ظاهر این زیردریایی پس از ساخته شدن، نشان می‌دهد که یک زیردریایی سفید و باریک، کاملاً متفاوت از زیردریایی‌های ارتش ها است. اما مانند سایر زیردریایی‌ها، هم می‌تواند روی سطح آب حرکت کند و هم در زیر آب.

استخرهای شنا در دو طرف زیر دریایی وقتی هنوز روی سطح است، از آب بیرون زده‌اند. اما این استخرها، قبل از رفتن زیر آب در بدنه زیردریایی جای می گیرند.

حتی محل فرود هلیکوپتری برای ورود مهمانان قبل از زیر آب رفتن وجود دارد.

دکوراسیون لوکس داخلی این زیردریایی لاکچری تا حد زیادی با رنگ طلایی و چرم سفید پوشانده شده و مجهز به مبلمان راحتی، صندلی عرشه و روشنایی مطبوع است.

این محوطه داخلی تا زمانی که بسته شده و قبل از زیر آب رفتن، روباز است.

ساخت یک زیردریایی لوکس برای سوپر میلیاردرها / عکس

همچنین، یک پلکان مسافران را به زیر بدنه می‌برد، جایی که می‌توانند اعماق اقیانوس را از طریق یک پنجره ببینند.

ارائه نقشه‌های دقیق از خلاقیت‌های تصور شده برای جذب میلیاردرها و محقق کردن آنها برای شرکت‌های طراحی مانند Migaloo امری استاندارد است. تقریباً یک دهه پیش، Migaloo مفهوم جزایر شناور خصوصی را که می‌توانست در هر نقطه‌ای از جهان حرکت کند، رونمایی کرد، اما هنوز آن طرح ها عملی نشده‌اند. این جزایر دارای سوئیت‌های پنت هاوس، استخرهای شنا، آبشارها و محل فرود هلیکوپتر و همچنین باغ‌های عمودی نخل خواهند بود.

سایر شرکت‌ها نیز به طور مرتب تصاویر مفهومی جدیدی از جدیدترین کشتی های تفریحی عجیب و غریب را منتشر می‌کنند که هزینه ساخت همه آنها رقم های خیلی زیادی می طلبد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1865088

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو