تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت و مطمئن: آماده سفر باش!


تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت و مطمئن: آماده سفر باش!

گیربکس اتوماتیک به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های خودرو از قطعات گوناگونی تشکیل‌شده است و وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد.‌ باوجود گیربکس‌های اتوماتیک در خودروهای جدید،...

گیربکس اتوماتیک به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های خودرو از قطعات گوناگونی تشکیل‌شده است و وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد.‌ باوجود گیربکس‌های اتوماتیک در خودروهای جدید، رانندگی برای همه افراد به‌ویژه رانندگان مبتدی بسیار راحت‌تر شده است؛ زیرا دیگر لازم نیست که دنده را به‌صورت دستی عوض کنند و گیربکس به‌صورت خودکار و اتوماتیک این کار را انجام می‌دهد. با توجه به پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های بالای گیربکس اتوماتیک، تعمیر آن حتماً باید به‌صورت تخصصی و توسط تعمیرکاران ماهر انجام شود. در این مطلب راجع به خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک در بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک صحبت خواهیم کرد.

با مشاهده چه علائمی باید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک اقدام کرد؟

همان‌طور که در مقدمه هم اشاره شد، گیربکس اتوماتیک یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های خودرو است که نیروی موتور را به چرخ‌ها انتقال داده و باعث حرکت خودرو می‌شود. درست است که عیب‌یابی و تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک در تعمیرگاه‌های تخصصی انجام خواهد شد؛ اما شما به‌عنوان مالک یا راننده خودرو باید با علائم خرابی گیربکس‌های اتوماتیک آشنا باشید تا با تشخیص به‌موقع این علائم، هر چه زودتر برای تعمیر گیربکس خودروی خود در یک تعمیرگاه تخصصی معتبر اقدام کنید. مهم‌ترین علائم خرابی در گیربکس‌های اتوماتیک شامل موارد زیر است:

استشمام بوی سوختگی در زمان رانندگی

یکی از مهم‌ترین علائم و نشانه‌های خرابی در گیربکس‌های اتوماتیک، استشمام بوی سوختگی در زمان رانندگی است. علت این بو، داغ شدن بیش‌ازحد روغن گیربکس، نشتی روغن، پایین آمدن سطح مایع گیربکس و استفاده از روغن‌های غیراستاندارد و ناسازگار است. روغن‌های ناسازگار مانع از خنک‌شدن قطعات داخلی گیربکس شده و باعث ایجاد یک بوی سوختگی شبیه به بوی لاستیک سوزانده‌شده می‌شوند.

شنیدن صداهای عجیب هنگام حرکت خودرو

شنیدن صداهای عجیب‌وغریب و آزاردهنده مانند صدای دنگ‌دنگ، وزوز و تق‌تق هنگام حرکت خودرو یکی دیگر از علائم خرابی گیربکس اتوماتیک است. علت ایجاد این صداها در بیشتر مواقع، سائیدگی و خراب شدن چرخ‌دنده‌ها در اثر پایین آمدن سطح روغن گیربکس است. در چنین مواقعی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک باید سطح مناسب روغن را تأمین کرد.

نشت روغن گیربکس اتوماتیک

یکی دیگر از علائم خرابی گیربکس‌های اتوماتیک که به‌راحتی تشخیص داده می‌شود، نشت روغن است. پلمپ شدن محفظه گیربکس، خراب شدن کاسه‌ نمد و معیوب‌شدن واشرها دلایل اصلی نشت روغن هستند. روغن، اصطکاک اجزای گیربکس را کاهش داده و از گرم شدن بیش‌ازحد آن‌ها جلوگیری می‌کند و نشت آن باعث سائیدگی چرخ‌دنده‌ها می‌شود.

سروصدای گیربکس در حالت دنده خلاص

سروصدای گیربکس در حالت دنده‌خلاص، یکی دیگر از علائم خرابی آن است که در اثر بی‌کیفیت بودن و ناسازگاری روغن گیربکس یا کاهش سطح آن ایجاد می‌شود. البته ممکن است دلایل دیگری در ایجاد این سروصدا نقش داشته باشند که با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک می‌توان از آن‌ها اطلاع پیدا کرد.

لغزیدن چرخ‌دنده‌ها

یکی از نشانه‌های مهم خرابی گیربکس که به‌عنوان یک خطر بسیار جدی برای امنیت سرنشینان خودرو تلقی می‌شود و هرچه زودتر باید برای برطرف کردن آن به یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کرد، لغزیدن چرخ‌دنده‌های خودرو در حالت خلاص یا بین دنده‌ها است. عدم توجه به تعمیر گیربکس اتوماتیک در چنین مواقعی ایمنی خودرو را به خطر می‌اندازد.

نکته: علاوه بر این علائم روشن شدن چراغ چک و هشدارها در داشبورد خودرو، نداشتن قدرت و شتاب همیشگی،‌ بالا رفتن دور موتور و لرزش خودرو در زمان رانندگی، درست کار نکردن پدال کلاچ خودرو و غیره نیز به‌عنوان علائم خرابی گیربکس شناخته می‌شوند و حتماً باید توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص موردبررسی قرار بگیرند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت و مطمئن: آماده سفر باش!

نحوه تعمیر گیربکس اتوماتیک به چه صورت است؟

تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک یک کار تخصصی است و به مهارت بالایی نیاز دارد. تکنسین‌هایی که کار تعمیرات این نوع گیربکس را انجام می‌دهند، دوره‌ دیده هستند و از تخصص کافی برخوردارند. تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک به دو صورت انجام می‌شود که شامل موارد زیر است:

تعمیرات کلی داخلی یا باز

در این نوع تعمیرات ابتدا جلوبندی خودرو را به‌طور کامل باز کرده و سپس گیربکس را با رعایت نکات ایمنی از داخل خودرو خارج می‌کنند تا بعد از باز کردن اجزا، آن را با دقت موردبررسی قرار دهند.‌ بعد از عیب‌یابی و برطرف کردن ایراد، مجدداً گیربکس را داخل خودرو قرار داده و جلوبندی را می‌بندند. از شایع‌ترین تعمیرات داخلی یا باز گیربکس می‌توان به تعمیر یا تعویض چرخ‌دنده‌ها اشاره کرد.

تعمیرات کلی خارجی یا بسته

در این نوع تعمیر برخلاف روش قبل، نیازی به باز کردن جلوبندی و خارج کردن گیربکس نیست و عیب‌یابی و شناسایی مشکل اصلی بدون خارج کردن گیربکس نیز امکان‌پذیر است. یکی از شایع‌ترین تعمیرات خارجی یا بسته، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک است. این‌که از بین این دو نوع تعمیر گیربکس اتوماتیک، کدام‌یک برای برطرف کردن مشکل خودروی شما مناسب‌تر است، توسط تکنسین متخصص و ماهر تعمیرگاه تخصصی گیربکس تشخیص داده می‌شود.

آشنایی با مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک در بهترین تعمیرگاه تخصصی گیربکس

هنگامی‌که علائم خرابی گیربکس اتوماتیک را در خودروی خود مشاهده کردید، هر چه زودتر باید خودرو را به یکی از مراکز تخصصی فعال در حوزه تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک انتقال دهید تا تکنسین‌های ماهر و باتجربه با پشت سر گذاشتن مراحل زیر، گیربکس اتوماتیک خودروی شما را تعمیر کنند:

تشخیص مشکلات گیربکس اتوماتیک توسط تعمیرکار

در اولین گام، تعمیرکار با بهره‌گیری از تجربه شخصی و با استفاده از تجهیزات موردنیاز مانند دستگاه اسکنر و دستگاه تست لوله‌ها، مشکلاتی مانند عدم تعویض شدن دنده، لرزش خودرو، صداهای عجیب‌وغریب و آزاردهنده، پایین آمدن سطح روغن گیربکس، کاهش توان و شتاب خودرو، کدهای خطا و غیره را تشخیص می‌دهد.

باز کردن گیربکس اتوماتیک و تعمیر یا تعویض قطعات

اگر تعمیرکار تشخیص دهد که مشکلات گیربکس به دلیل خراب شدن قطعات داخلی آن است، ابتدا جلوبندی خود را بازکرده و سپس گیربکس را از آن خارج می‌کند. بعد از باز کردن گیربکس قطعات معیوبی مانند سلنوئیدها، کلاچ، سنسورها و غیره را تعمیر یا در صورت نیاز با قطعات جدید و سالم تعویض می‌کند.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

اگر بعد از بررسی‌های لازم مشخص شود که مشکلات ایجادشده در اثر استاندارد نبودن یا کثیفی روغن ایجادشده‌اند، تعمیرکار با تعویض روغن گیربکس اتوماتیک، عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. برای توزیع روغن در قسمت‌های مختلف گیربکس تا مدتی از خودرو استفاده نکنید.

انجام تنظیمات و کالیبراسیون گیربکس اتوماتیک

در این مرحله از تعمیر گیربکس اتوماتیک برای بهبود عملکرد درست خودرو و برطرف شدن مشکلات، تعمیرکاران تنظیمات و کالیبراسیون گیربکس را بر اساس دستورالعمل‌های شرکت سازنده انجام می‌دهند.

تست رانندگی برای بررسی عملکرد گیربکس اتوماتیک

در مرحله آخر که تمام کارهای مربوط به تعمیر شامل تعمیر یا تعویض قطعات معیوب، تعویض روغن گیربکس و انجام تنظیمات و کالیبراسیون انجام شد، نوبت به مرحله تست رانندگی می‌رسد. هدف از انجام تست رانندگی، بررسی عملکرد و اطمینان از درست کار کردن گیربکس اتوماتیک است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت و مطمئن: آماده سفر باش!

تعمیر گیربکس اتوماتیک را به بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک بسپارید

در این مطلب راجع به علائم خرابی گیربکس‌های اتوماتیک، شامل استشمام بوی سوختگی در زمان رانندگی، شنیدن صداهای عجیب هنگام حرکت خودرو، نشت روغن گیربکس، سروصدای گیربکس در حالت دنده‌خلاص، لغزیدن چرخ‌دنده‌ها و غیره صحبت کردیم. کار تعمیر گیربکس خودروی خود را همواره به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تخصصی معتبر بسپارید؛ زیرا این تعمیرگاه‌ها خدمات خود را با گارانتی و تضمین کیفیت ارائه می‌دهند. استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، تجهیزات مدرن و ابزارهای تخصصی، تأمین و تعویض انواع گیربکس و قطعات داخلی آن‌ها به‌صورت حرفه‌ای، عیب‌یابی رایگان خودرو، ارائه مشاوره رایگان، بازدید از خودرو در محل و ارائه خدمات خودروبر رایگان، از مهم‌ترین ویژگی‌های تعمیرگاه‌های معتبر و تخصصی گیربکس اتوماتیک است.


تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت و مطمئن: آماده سفر باش!

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چند وقت یکبار مسواک خود را عوض کنیم ؟