آیا به جراحی بینی فکر می کنید؟


آیا به جراحی بینی فکر می کنید؟

اگر به دلایل عملکردی و یا زیبایی به جراحی بینی علاقه مند هستید، با یک جراح دارای مدرک گوش وحلق و بینی که در جراحی فک و صورت نیز تبحر دارد بهتر است جراحی خود را پیش ببرید.

رینوپلاستی یا جراحی بینی، جراحی است که برای تغییر عملکرد و ظاهر بینی انجام می شود. طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک ، سالانه نزدیک به 22000 عمل بینی انجام می شود که این را به رایج ترین عمل جراحی زیبایی صورت تبدیل می کند. رینوپلاستی به طور همزمان می تواند به بهبود تنفس و دستیابی به ظاهر متعادل تری کمک کند.

آیا جراحی بینی برای من مناسب است؟

یکی از دلایل پزشکی رایج برای جراحی بینی مشکل در تنفس از طریق بینی است. انسداد بینی می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در ورزش، اختلال در خواب، خروپف و آپنه خواب یا اختلال در فعالیت های دیگر شود. اگر درمان های پزشکی (مانند اسپری بینی) با شکست مواجه شوند، ممکن است جراحی قدم بعدی باشد.

جراحی بینی که به دلایل پزشکی مانند اینها انجام می شود اغلب تحت پوشش بیمه های تکمیلی قرار می گیرد ولی اگر با هدف زیبایی انجام شود تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار نمی گیرد.

جراحی بینی متناسب با مشکل زمینه ای است. اگر سپتوم - دیوار خط وسط غضروف که سمت راست و چپ بینی را تقسیم می کند - منحرف شده باشد، ممکن است سپتوپلاستی به تنهایی مشکل را برطرف کند.

با این حال، زمانی که انحراف تیغه بینی شدیدتر است، یا نزدیک به برخی از نواحی حساس حمایت از بینی بوجود بیاید، برای اطمینان از تنفس و شکل بینی مناسب، نیاز به رینوپلاستی است. رینوپلاستی (که سپتورینوپلاستی نیز نامیده می‌شود) بدشکلی سپتوم را برطرف می‌کند و نواحی کلیدی تنفسی بینی را با گرافت‌های غضروفی که به صورت استراتژیک قرار داده شده‌اند، تقویت می‌کند.

در مورد جراحی زیبایی بینی چطور؟

بیماران اغلب می پرسند، "در حالی که من زیر جراحی بینی هستم، آیا می توانید تغییرات دیگری در بینی من ایجاد کنید؟" پاسخ بله است. رایج ترین درخواست ها کاهش قوز بینی، اصلاح نوک بینی، یا اصلاح عدم تقارن است. این تغییرات زیبایی که تحت پوشش بیمه نیستند، اغلب با جراحی بینی عملکردی ترکیب می شوند، بنابراین امکان جراحی زیبایی همزمان با عملکردی نیز وجود دارد.

در مورد این جراحی چه باید بدانم؟

جراحی بینی با بیهوشی عمومی انجام می شود. یک برش بسیار کوچک در امتداد پایه بینی ایجاد می شود که پس از بهبودی پوست قابل رویت دیگر نیست. این برش به برش هایی در داخل بینی متصل است که هرگز دیده نمی شوند.

این برش ها امکان دسترسی به غضروف و استخوان های بینی را فراهم می کند. در مرحله بعد، مسیرهای بینی بهبود می یابند و تغییر شکل بینی (در صورت تمایل) از طریق یک جراحی دقیق استخوان و غضروف انجام می شود.

اغلب بیماران می پرسند، "آیا لازم است بینی من را بشکنید؟" معمولا نه. اکثر جراحی های بینی استخوان ها را دست نخورده می گذارند. اگر بیماران در گذشته آسیب قابل توجهی به بینی داشته باشند، گاهی اوقات استخوان های بینی در حین جراحی به موقعیت مطلوب تری منتقل می شوند.

امروزه با یشرفت علم و فناوری دستگاه هایی به وجود آمده اند که برای اصلاح مشکلات و زیبا تر کردن بینی از دستگاه های برش استفاده می شود و دیگر مانند جراحی های قدیمی نیازی به شکستن کامل استخوان نیست.

آیا به جراحی بینی فکر می کنید؟

بهترین جراح بینی در تهران

بهترین جراح بینی در تهران کیست؟ و چه انتظاراتی از باید داشت؟ بهترین جراح بینی کسی است که به خوبی به نیاز ها و نگرانی های شما پاسخ دهد به خوبی به شما گوش دهد و نیاز های شما را شناسایی کند.

یک جراح خوب باید با شما در مورد تغییرات صادق باشد. و حتی اگر بینی شما نیاز به جراحی ندارد شما را مجبور به این جراحی نکند. باید نمونه کار ها و تعداد جراحی زیادی داشته باشد تا خیال شما از اینکه بعد از جراحی به مشکلات تنفسی نمی خورید راحت باشد.

باید پس از جراحی در دسترس باشد تا بتوانید در صورت دیدن علائم خاص با او صحبت نید و راهنمایی های مورد نیاز را دریافت کنید. از قیمت و هزینه های این جراحی غافل نشوید. دقت کنید هزینه معقول این جراحی باید بین 30 تا 45 میلیون تومان باشد. با اینکه هزینه های بسته به مرکز جراحی ای که پزشک انتخاب می کند و تجربه و خدمات پزشک متفاوت است.

اما طبق بررسی های ما این عدد بین 20 میلیون تا 100 میلیون در تهران متغیر است که هر دو این اعداد منطقی به نظر نمی آید. پس هم نیاز به پرداخت اعداد بالا برای جراحی بینی نیست. و هم شما باید برای پرداخت اعداد خیلی کم نگران باشید که کدام یک از خدمات را حذف کرده اند تا هزینه را کمتر کنند.

طبق بررسی های ما دکتر حمید رضا راستی یکی از بهترین گزینه ها برای بهترین جراح بینی در تهران می باشند. ایشان تاز نظر تعداد جراحی و تجربه و همچنین تمامی مواردی که بالا ذکر شد نمره خوبی از کسانی که نزد ایشان جراحی کرده اند دریافت کرده اند.

ایشان عضو هیئت علمی دانشگاه و همچنین عضو انجمن جراحان گوش و حلق و بینی می باشند که خیال شما را از بابت مشکلات تنفسی پس از جراحی برای شما راحت می کند. ایشان با صداقت کامل با بیمار صحبت میکنند و گاها اگر بینی بیمار نیاز به جراحی نداشته باشد و یا اینکه نتیجه دلخواه بیمار حاصل نشود جراحی را انجام نمی دهند تا بیماران ایشان متحمل ضرر نشوند.

روند بهبودی

باید بدانید که پروسه بهبودی در جراحی بینی به چه صورت است. شما باید در ابتدا یک هفته از محل کار یا مدرسه مرخصی بگیرید. در این مدت استراحت کامل، کمپرس یخ یخ و یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین و تمیز کردن بینی توصیه می شود.

در حالی که داروهای ضد درد بهه شما داده می شود، اکثر افراد فقط برای چند روز به آنها نیاز دارند و پس از آن دردی نخواهند داشت درد جراحی بینی بسیار خفیف است.

در طول ریکاوری مخصوصا هفته اول، تنفس از طریق بینی دشوار است، زیرا آتل ها (ورقه های پلاستیکی نازک ) در روی بینی قرار میگیرد و پانسمانی برای نگهداری آن روی بینی قرار می گیرند تا سپتوم را صاف نگه دارند.

تورم در روز سوم به اوج خود می رسد و سپس کاهش می یابد. گاهی اوقات ممکن است کبودی زیر چشم دیده شود. در طول هفته اول پس از جراحی، برای محافظت از بینی و کاهش تورم، یمی توانید با توجه به دستورات پزشک از کمپرس یخ استفاده کنید.

یک هفته پس از جراحی، آتل و گچ روی بینی شما در مطب برداشته می شود. سپس می توانید به سر کار بازگردید و ورزش های قلبی مانند پیاده روی یا دویدن را از مجددا شروع کنید. اما توجه کنید همچنان باید از ورزش های سنگین دوری کنید. شما باید به مدت شش هفته از ورزش های رزمی نیز خودداری کنید. اما اگر ورزش شما زیاد نیاز به حرکت و فشار روی بدن ندارد می توانید از ماه اول آن را شروع کنید.

در حالی که احتمالاً در ماه اول سرعت بهبودی شما بسیار زیاد است، بهبودی کامل ممکن است تا یک سال طول بکشد. اکثر ورم ها در ماه اول از بین می روند و تمام تورم ها باید ظرف یک سال یا کمتر از بین بروند. و شما بتوانید فرم نهایی و بینی جدید خود را ببینید.

آشنایی بیشتر با بهترین جراح بینی

اگر به دلایل عملکردی و یا زیبایی به جراحی بینی علاقه مند هستید، با یک جراح دارای مدرک گوش وحلق و بینی که در جراحی فک و صورت نیز تبحر دارد بهتر است جراحی خود را پیش ببرید.

همانطور که در بالا نیز گفتیم دکتر حمیدرضا راستی می تواند یکی از بهترین جراحان بینی در تهران باشد.

آیا به جراحی بینی فکر می کنید؟

این بدین معنا نیست که پزشک جراح بینی خوب دیگری وجود ندارد. تعداد بسیاری پزشک جراحی بینی در تهران وجود دارند که تمامی شرایط گفته شده در این مطلب را دارا هستند. اما طبق بررسی های ما معقول ترین قیمت با بهترین نتایج صداقت و خدمات را ایشان ارائه می دهند

شما میتوانید سری به سایت و پیج اینستاگرام ایشان بزنید از نزدیک نمونه کارهای ایشان را ببینید و در بخش ها تعامل با کسانی که جراحی انجام داده اند سوالات خود را بپرسید.

اگر همچنان سوال در مورد جراحی بینی دارید می توانید از با پیشتیبانان و متخصصان پشتیبانی سایت دکتر حمیدرضار راستی صجبت کنید تا راهنمایی شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی