یادگیری در 3 ساله اول دوره ابتدایی با اسباب‌بازی


یادگیری در 3 ساله اول دوره ابتدایی با اسباب‌بازی

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نقش اسباب بازی در فرآیند آموزش، گفت: استفاده از اسباب بازی به عنوان ابزار‌هایی مطلوب در آموزش در بسیاری از کشور‌ها مورد توجه است و باید در نتیجه این رویداد شاهد تجلی این توانمندی‌ها در مدارس باشیم. کودکان در ۳ سال اول دوره ابتدایی خوب خواندن را یاد می‌گیرند و در ادامه می‌خوانند تا یادبگیرند در نتیجه اگر یادگیری در ۳ سال اول با اسباب بازی صورت گیرد، یک یادگیری ماندگار تا پایان عمر رقم خواهد خورد.

رضامراد صحرایی در اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی اسباب بازی‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: این رویداد، فعالیتی اثرگذار در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی است.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: اسباب بازی ابزاری مهم برای مقابله با هجومی است که از فضای مجازی صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش اسباب بازی در زندگی کودکان، اظهارکرد: هیچ پیشرفتی در تکنولوژی نتوانسته کودکان را از بازی و ساختن دور سازد.

وی در ادامه با اشاره به هویت سازی این ابزار، گفت: اسباب بازی وسیله‌ای برای یادگرفتن و هویت سازی برای آینده کودکان است.

عضو کابینه دولت سیزدهم، با اشاره به فعالیت قابل توجه شرکت‌های داخلی در تولید اسباب بازی، تصریح کرد: نبوغ تولیدکنندگان ایرانی در تولید آثار قابل توجه است و پذیرش ۱۸۰۰ اثر از میان ۶ هزار اثر دریافتی نشان از حضور مطلوب تولیدکنندگان ایرانی در این حوزه دارد.

وی با تاکید بر نقش اسباب بازی در فرآیند آموزش، گفت: استفاده از اسباب بازی به عنوان ابزار‌هایی مطلوب در آموزش در بسیاری از کشور‌ها مورد توجه است و باید در نتیجه این رویداد شاهد تجلی این توانمندی‌ها در مدارس باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: پژوهش‌های بسیاری نشان داده است که فضای مجازی اساسا منجر به یادگیری عمیق نمی‌شود و یک یادگیری سطحی ایجاد می‌کند.

صحرایی با اشاره به ضرورت یادگیری عمیق، تصریح کرد: گذران اوقات با اسباب بازی‌های واقعی به جای فضای مجازی قطعا در یادگیری عمیق اثر خواهد داشت.

وی، اظهار کرد: کودکان در ۳ سال اول دوره ابتدایی خوب خواندن را یاد می‌گیرند و در ادامه می‌خوانند تا یادبگیرند در نتیجه اگر یادگیری در ۳ سال اول با اسباب بازی صورت گیرد، یک یادگیری ماندگار تا پایان عمر رقم خواهد خورد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، گفت: سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای به هویت داشته که از مسیر تولید اسباب بازی‌های کاربردی و با طراحی ویژه امکان تحقق مطلوب آن ممکن می‌شود.

وی در ادامه گفت: اسباب بازی قطعا یک نرم افزار نرم و هویت ساز است که باید بدان توجه ویژه کرد.

صحرایی با تاکید بر بهره برداری از اسباب بازیها، گفت: نمایش هویت ایرانی به کودکان این سرزمین با اسباب بازی باید در نتیجه برگزاری این همایش، محقق شود.

وی در ادامه افزود: اگر کودکان در سنین پایین با قهرمانان در قالب اسباب بازی‌ها آشنا شوند در آینده نیز با آن الگو رشد خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تاسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک، گفت: ابتکار تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش از افتخارات دولت سیزدهم است.

وی با تاکید بر انتظارات از این جشنواره، افزود: برگزاری نمایشگاه اسباب بازی‌ها در سراسر کشور مورد انتظار ویژه است.

صحرایی در ادامه گفت: امیدواریم جشنواره نهم با جشنواره بین المللی این حوزه همزمان شود و این مهم از نیاز‌های کشور‌های منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها