پیش بینی قیمت دلار 9 بهمن 1402


پیش بینی قیمت دلار 9 بهمن 1402

قیمت دلار روز یکشنبه با کاهش پلکانی در روند نزولی قرار گرفت. این اسکناس در دومین روز هفته ۳۰۰ تومان ارزان شد. معامله‌گران، افزایش عرضه توسط سیاست‌گذار را دلیل افت محدود قیمت این اسکناس می‌دانند.

پیش بینی قیمت دلار 9 بهمن 1402

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت دلار روز یکشنبه ۸ بهمن در روند کاهشی قرار گرفت؛ اما این افت قیمت نتوانست به عقب‌نشینی دلار از کانال ۵۵ هزار تومانی منجر شود. این اسکناس در بازار آزاد با قیمت ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان مبادله شد و نسبت به روز شنبه کاهش ۳۰۰ تومانی داشت.

با وجود اینکه قیمت دلار روز یکشنبه در روند نزولی محدودی قرار گرفت اما برخی شنیده‌ها حاکی از مبادله دلار تا کانال ۵۶ هزار تومانی در میدان فردوسی است. در بازار پشت خطی نیز دلار تا محدوده‌های قیمتی ۵۵ هزا رو ۷۰۰ تا ۹۰۰ تومانی نیز مبادله شده است.


فعالان بازار ارز، حضور بانک مرکزی در غالب بازارساز را فعال‌تر از روزهای گذشته عنوان کردند. آنها می‌گویند تا زمانی که فشار بازارساز بر بازار ارز به واسطه ارزپاشی و خبردرمانی روانه این بازار می‌شود، معامله‌گران این روند کاهشی را موقتی و زودگذر می‌دانند.

از سوی دیگر کارشناسان اقتصادی نیز روند فعلی حاکم بر بازار ارز و کاهش محدود روز یکشنبه را موقتی می‌دانند. آنها معتقدند کف قیمت دلار منطقه ۵۴ هزار تومانی است و اگر سیگنالی قوی روانه بازار شود دلار را تا منطقه ۵۲ هزار تومانی پایین می‌کشد؛ اما فشار تقاضا مانع ماندگاری قیمت در منطقه مذکور خواهد شد. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی بازار ارز در روند صعودی قرار دارد. بارها تاکید شده بود که رشد قیمت بالاخره در ماه‌های پایانی سال اتفاق می‌افتد.


بنابراین، مسائل کلان اقتصادی، رشد نقدینگی و موضوع تورم از یک سو و سخت‌گیری عراق در مبادلات دلاری با ایران و تشدید درگیری در منطقه خاورمیانه از سوی دیگر را می‌توان از دلایل بنیادی افزایش قیمت دلار در هفته‌های اخیر عنوان کرد. علاوه بر آن، کارشناسان اقتصادی رشد تقاضا را برای دلار در ماه‌های پایانی سال، از دیگر دلایل افزایش قیمت اسکناس آمریکایی می‌دانند.


گفتنی است قیمت دلار روز یکشنبه هشتم بهمن ۱۴۰۲ در بازارهای مجاور کاهش داشت. دلار سلیمانیه با افت ۲۹۰ تومانی روی رقم ۵۶ هزار و ۴۸۰ تومانی ایستاد. دلار هرات با کاهش ۳۵۰ تومانی با قیمت ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. قیمت درهم امارات با کاهش ۹۰ تومانی روی قیمت ۱۵ هزار و ۳۶۰ تومانی ایستاد./تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظرات شهید مطهری درباره عفاف و حجاب راهگشاست