«کودک‌شو» با پژمان بازغی، حمید گودرزی یا ملیکا شریفی‌نیا؟


«کودک‌شو» با پژمان بازغی، حمید گودرزی یا ملیکا شریفی‌نیا؟

سال‌هاست «کودک‌شو» تلاش می‌کند کار محتوایی را با فضای سرگرم‌کننده پیش ببرد؛ مواقعی این اتفاق افتاده و در اوقاتی هم چنین توفیقی به دست نیامده است باید دید در سری جدید به بار محتوایی اضافه می‌شود یا فضای سرگرم‌کننده.

مدتی است ملیکا شریفی‌نیا به سال‌های پی در پی حضور پژمان بازغی و البته مدتی حمید گودرزی ، پایان داد و «کودک‌شو» از یک مجری زن که تا به حال تجربه اجرا نداشته و اما سریال‌ها و فیلم‌هایی از او به یادگار مانده بهره می‌برد.

اتفاقاً نکته جالبی که درباره او مطرح شد؛ گذراندن دوره تخصصی و آموزشی تربیت مربی، شناخت هنر کودک و عروسک‌سازی کودک بود که نشان می‌دهد او با فضای کودکانه آشناست البته باید دید تعاملات او با شرکت‌کنندگان و کودکان در «کودک‌شو» به چه سبک و سیاقی است.

آن‌چیزی که مهم بود تغییر رویکرد و محتوا در «کودک‌شو» و بسیاری از برنامه‌های برند است که برای ادامه راه حتماً علاوه بر تغییر رنگ و لعاب، به تغییر محتوا و مفاهیم کاربردی اهداف آن برنامه نیازمندند. مثلاً در برخی از فصولِ گذشته که اتفاقاً حمید گودرزی آن را اجرا می‌کرد سؤال‌های غیرکاربردی زیاد پرسیده می‌شد. به عنوان مثال در مرحله پایانی فصل چهارم، حمید گودرزی این سوال را می‌پرسد که صداپیشه مخمل در خونه مادربزرگه چه کسی بود؟

یا در طراحی لوگو، استفاده از موسیقی با ریتم بسیار تند در تیتراژ پایانی و حتی دکورِ برنامه که خیلی با ذهن مخاطب که بیشترِ دست‌اندرکاران به دنبالِ مخاطب کودک بودند، نمی‌توانست ارتباط خوبی برقرار کند. در فصل جدید شاهد رنگ و لعابِ بهتر و جذاب‌تر دکور برنامه و فضای شارپ و هیجان‌انگیز و همین‌طور بازی‌ها جدیدتر و متنوع‌تر شده است.

«کودک‌شو» با پژمان بازغی، حمید گودرزی یا ملیکا شریفی‌نیا؟

یکی از اتفاقات جالب ورود تهیه‌کننده‌ای است که خودش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. حسین ربانی غریبی تهیه‌کننده این فصل معاون کانون پرورش فکری بوده و در دوره‌ای هم جشنواره صد را دبیری کرده و در کارنامه او ساخت فیلم های کودک و نوجوان هم دیده می‌شود.

اما هدف «کودک‌شو» از ابتدای راه آموزش به کودکان و خانواده‌ها بوده، چقدر این هدف در طول این سال‌ها محقق شده و چقدر در این فصل محقق شود. این‌ها نکات مهمی است. چقدر پژمان بازغی و حمید گودرزی در این مسیر حرکت کردند و چقدر «ملیکا شریفی‌نیا» می‌تواند این گام را با توجه به شناخت حوزه کودک بردارد؟

چقدر «کودک‌شو» مخاطب ایرانی را مشتاق فرزندآوری کرده و چقدر برای سبک زندگی قدم برداشته است؟ قرار بود با این برنامه اتفاق آموزشی هم برای پدران و مادرانی که یا فرزند ندارند و می‌خواهند صاحب فرزند شوند و یا در تربیت و پرورش کودکان‌شان دچار چالش و اشتباه‌اند، رقم بخورد؛ آیا این اتفاق افتاده است و چقدر این برنامه به دنبال تحقق چنین رفتارسازی ارزشمندی است؟

شاید تغییر در بازی‌ها، استفاده از مجری زن، تغییر محتوا، تهیه‌کننده با سابقه حضور در حوزه کودک و نوجوان و خیلی از اتفاقات دیگر، قرار است این برنامه به سمت خلاقیت پیش برود که جایِ نوآوری در این‌گونه برنامه‌ها که تبدیل به برند می‌شوند خالی است.

البته همه این پرسش‌ها و حدس و گمان‌ها درباره «کودک‌شو» زمانی محقق می‌شود که ملیکا شریفی‌نیا بتواند در اجرا متفاوت باشد، سیاستگذاران و برنامه‌سازان این برنامه یک رفتارسازی برای سوق دادن جامعه به سمت فرزندآوری ایجاد کنند که تنها شعار این اتفاق را به یدک نکشد و در عمل هم شاهد چنین اتفاقی باشیم.

پخش چند قسمت ابتدایی این برنامه با اجرای شریفی‌نیا نوید آن را می‌دهد که فصل جدید کودک‌شو بتواند اهداف اصلی این برنامه را محقق کند و در راستای پوشش ضعف‌های گذشته و توسعه قوت‌ها قدم بردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی