کره‌شمالی یک موشک زیردریایی آزمایش کرد


کره‌شمالی یک موشک زیردریایی آزمایش کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش موفق یک موشک کروز زیردریایی برای دومین بار در هفته گذشته، خبر داد.

کره‌شمالی یک موشک زیردریایی آزمایش کرد

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های دولتی کره شمالی روز دوشنبه گزارش دادند که کره شمالی روز یکشنبه برای دومین بار در یک هفته موشک‌های کروز استراتژیک جدید خود را آزمایش کرد و آن را یک موشک کروز جدید پرتاب شده از زیردریایی (SLCM) نامید که قدرت تسلیحات هسته‌ای نیروی دریایی این کشور را گسترده‌تر می‌کند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بر آزمایش این موشک موسوم به «پلهوسل-۳-۳۱» نظارت داشت که مشابه موشک‌های کروز استراتژیک است که کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد در حال توسعه هستند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی متعلق به دولت این کشور و روزنامه رسمی رودونگ سینمون می‌گویند این موشک‌ها بر فراز دریا در سواحل شرقی کشور به مدت ۷ هزار و ۴۲۱ ثانیه و ۷ هزار و ۴۴۵ ثانیه پرواز و به یک هدف جزیره‌ای نامشخص برخورد کردند که نشان می‌دهد زمان پرواز بیش از دو ساعت بوده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نوشت: کیم این آزمایش را موفقیت آمیز خواند، و گفت که اجرای این طرح برای نوسازی ارتش کره شمالی که هدف آن ایجاد یک نیروی دریایی قدرتمند است، اهمیت راهبردی دارد.

ارتش کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد: کره شمالی چندین موشک کروز به سواحل این کشور شلیک کرده است، اما جزئیاتی ارائه نکرد.

هفته گذشته نیز کره شمالی اعلام کرد یک موشک کروز استراتژیک جدید را آزمایش کرده است که نشان می‌دهد برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده است، اما در آن زمان اشاره‌ای به توسعه آن برای پرتاب توسط زیردریایی نکرد./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج