زلنسکی: خطر جنگ جهانی سوم وجود دارد


زلنسکی: خطر جنگ جهانی سوم وجود دارد

رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه با تقاضای کمک بیشتر ازغرب گفت که حمله روسیه به اعضای ناتو منجر به جنگ جهانی سوم می‌شود.

زلنسکی: خطر جنگ جهانی سوم وجود دارد

به گزارش راهبرد معاصر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز سه شنبه خواستار حمایت نظامی قوی‌تر از کشورهای غربی شد و هشدار داد که اگر اوکراین نتواند روسیه را شکست دهد، احتنمال وقع جنگ جهانی سوم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» زلنسکی در گفت‌وگو با شبکه «آی آردی» آلمان گفت که ا«ولاف شولتز» صدراعظم آلمان ماهیت واقعی تهدید را بهتر درک کرده و شروع به افزایش حمایت نظامی خود کرده است.»

زلنسکی گفت:«تصور من این است که شولتز فهمیده است که پوتین فقط یک نام نیست، بلکه یک تهدید است و فقط تهدید برای اوکراین نیست.»

بر اساس این گزارش، در ماه‌های گذشته مخالفت‌ها با کمک‌های نظامی به اوکراین افزایش یافته است. با آنکه اعضای کنگره امریکا کماکان خواستار تداوم حمایت از اوکراین هستند، اما آنها توافق بر سر ارسال تسلیحات بیشتر را متوقف کرده‌اند. ناکامی ارتش اوکراین در کسب دستاوردهای نظامی در جریان ضدحمله اخیر این کشور از جمله دلایل افزایش مخالفت‌ها با ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین قلمداد می‌شود.

او گفت:«شولتز احساس می‌کند که اگر ما مقاومت نکنیم، روسیه به آلمان نزدیک‌تر خواهد شد و کشورهای اروپایی وبالتیک می‌توانند هدف بعدی روسیه پس از اوکراین باشند.»

رئیس جمهور اوکراین افزود:«شولتز می‌داند که چنین خطری وجود دارد و آن قطعاً جنگ جهانی سوم است. اگر روسیه به این اعضای ناتو ضربه بزند، در هر صورت به معنای آغاز جنگ جهانی سوم است.»

زلنسکی از کشورهای غربی خواست حمایت خود را از اوکراین افزایش دهند و گفت که انتظار دارد آلمان در زمینه حمایت نظامی از کشورش در اروپا نقش رهبری ایفا کند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین اظهار داشته که اتحادیه اروپا و ناتو ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

وی گفت:«می‌دانیم که اروپا، ناتو و آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین داده‌اند، اما ارسال تسلیحات به اوکراین نمی‌تواند اساسا چیزی را تغییر دهد.»/ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی