روسیه: به آمریکا درباره استقرار سلاح‌های اتمی در انگلیس هشدار می‌دهیم


روسیه: به آمریکا درباره استقرار سلاح‌های اتمی در انگلیس هشدار می‌دهیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در انگلیس، با صدور هشداری به ایالات متحده، تاکید کرد که اینگونه اقدامات امنیت اروپا را تامین نمی‌کند.

روسیه: به آمریکا درباره استقرار سلاح‌های اتمی در انگلیس هشدار می‌دهیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرگئی ریابکوف روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: روسیه به شدت به آمریکا درباره بازگرداندن سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی خود به خاک انگلیس هشدار می‌دهد.

وی گفت: این اقدام، نه امنیت انگلیس و نه آمریکا را تقویت نمی‌کند، اما سطح تهدید در اروپا را افزایش می‌دهد.

روزنامه تلگراف در تاریخ ۲۶ ژانویه طی گزارشی از انتقال و استقرار بمب‌های هسته‌ای B ۶۱-۱۲ در پایگاه نظامی لاکنهیت انگلیس خبر داد که گفته می‌شود سه برابر قوی‌تر از بمبی است که آمریکا در هیروشیما استفاده کرد.

یک سخنگوی پنتاگون در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد که نمی‌تواند استقرار یا عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در پایگاه‌های خاصی از انگلیس را تایید یا تکذیب کند.

در بیانیه سخنگوی پنتاگون آمده است: این سیاست ایالات متحده است که وجود یا عدم وجود تسلیحات هسته‌ای را در هیچ مکان عمومی یا خاصی تایید یا رد نکند. ولی آمریکا به طور معمول تاسیسات نظامی خود را در کشور‌های متحد ارتقا می‌دهد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته است که کرملین استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در انگلیس را اقدامی تحریک‌کننده می‌داند. / اسپوتنیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


‏انصارالله یمن: عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد