هشدار کولاک برف و کاهش دما در 19 استان


هشدار کولاک برف و کاهش دما در 19 استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی کولاک برف و کاهش دما در ۱۹ استان از بارش قابل ملاحظه برف و باران در مناطقی از ۲۸ استان کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز، چهارشنبه، در مناطقی از سواحل دریای خزر،‌ ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر،‌ بارش پراکنده برف و باران روی می‌دهد.

پنجشنبه در نوار غربی کشور و از بعدازظهر در مناطقی از قزوین، البرز، تهران، اصفهان، فارس، بوشهر، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی و وزش باد پیش‌بینی شده است.

بارش‌ها در نیمه شمالی کشور به‌صورت برف و باران و در جنوب و جنوب شرق به‌شکل باران همراه با رعدوبرق و وزش باد است. گستره بارش‌ها روز جمعه بیشتر مناطق کشور را در بر می‌گیرد. در این روز بارش‌ها در نیمه شرقی اصفهان، یزد و نیمه شمالی کرمان به‌شکل پراکنده و خفیف و در سایر مناطق کشور قابل ملاحظه است.

شنبه هفته آینده بارش‌ها در شرق،‌ جنوب شرق و سواحل دریای خزر ادامه دارد و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف روی می‌دهد. یکشنبه آینده در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش برف و باران روی می‌دهد.

دما هوا روزهای پنجشنبه و جمعه در نیمه غربی و نوار شمالی و روزهای شنبه و یکشنبه آینده در شرق و جنوب شرق کشور به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۱۳

نوع مخاطره: بارش برف و باران، کاهش دما

منطقه اثر:

پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲: کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان، غرب مرکزی، لرستان، شمال ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات البرز.

جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۱۳: جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، غرب اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی.

اثر مخاطره: لغزندگی و آب‌گرفتگی معابر عمومی، کاهش دید ناشی از کولاک برف و مه‌آلودگی، کاهش دما و یخ‌زدگی سطح جاده‌ها، انسداد مسیرها به‌ویژه راه‌های روستایی و کوهستانی، احتمال قطع برق روستایی.

توصیه: امتناع از تردد و مسافرت‌های غیرضروری درون‌شهری و بین‌شهری، تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و تجهیزات گرمایشی، آمادگی سازمان‌ها و نهادهای کمک‌رسان، آمادگی راهداری و شهرداری‌ها به‌منظور برف‌روبی، مدیریت ترافیک شهری و بین‌شهری.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۱۳

نوع مخاطره: بارش باران و برف و وزش باد و کاهش دما

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۱: جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان، گیلان، مازندران.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲: جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، البرز، غرب تهران، مرکزی، غرب اصفهان، شمال و شرق خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس.

جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۱۳: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، مه‌آلودگی وزش باد و کولاک برف، کاهش دما و احتمال یخ‌زنی سطح جاده‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها،
توصیه: احتیاط و امتناع از هرگونه رفت‌وآمد در سطح شهرها و روستاها، احتیاط و اجتناب از سفرهای بین‌شهری و تنظیم و تعمیر وسایل گرمایشی و ایمنی خودروها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی سازمان‌های امدادی و کمک‌رسان از جمله راهداری‌ها و شهرداری‌ها.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۱۳

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲: جنوب شرق فارس، جنوب سیستان و بلوچستان.

جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۱۳: جنوب شرق فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: احتمال شکل‌گیری روان‌آب و آب‌گرفتگی معبر عمومی، احتمال بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال سیلاب، صاعقه ، وزش باد شدید.

توصیه: احتیاط و امتناع از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب و احتیاط از ترددهای غیرضروری در سطح شهرها و روستاها، احتیاط و به‌همراه داشتن وسایل ایمنی در خودروها برای سفرهای بین‌شهری.

توصیف سامانه: افزایش شیب فشاری

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۴

نوع مخاطره: وزش باد شدید

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲: شمال فارس، غرب کرمان.

جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۱۳: فارس، کرمان، یزد، شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی.

شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۴: شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: وزش باد شدید و احتمال سقوط اجسام، احتمال سقوط و تخریب سازه‌های موقتی، احتمال شکستن درختان فرسوده.

توصیه: احتیاط و امتناع از توقف و تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره، درختان فرسوده و سازه‌های موقتی، مستحکم‌سازی گلخانه ها و تابلوها.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه