توصیه‌های مهم یک موبایل قاپ!


توصیه‌های مهم یک موبایل قاپ!

مرد جوان لباس پلیس به تن می کرد و با پرسه زدن در خیابان ها، طعمه هایش را شناسایی می کرد و گوشی موبایلشان را به سرقت می برد.

به گزارش مشرق، شایان ۲۶ ساله است. او که عشق پلیس شدن داشت، لباس پلیس به تن می کرد و در خیابان ها به دنبال سوژه ای برای سرقت می گشت تا در فرصتی مناسب نقشه اش را اجرا کند. شایان در گفت وگو با همشهری از جزییات جرائمی که مرتکب شده می گوید.

با چه شگردی سرقت می کردی؟

تخصص من موبایل قاپی است. با موتور در خیابان می گشتم و به محض دیدن فردی که موبایل گرانقیمت دستش بود به سمتش می رفتم. معمولا آنهایی که آیفون ۱۳ یا ۱۴ پرومکس داشتند را گیر می انداختم. سپس در فرصتی مناسب گوشی را از دستش می قاپیدم و فرار می کردم. اما اگر داخل ماشینش بود، ضربه ای به شیشه می زدم، چنانچه فرد شیشه را پایین می کشید در یک چشم بهم زدن گوشی را می قاپیدم و فرار می کردم.

چند مورد با این شگرد سرقت کردی؟

حدود دو سه ماهی می شود که آزاد شدم و باز سرقت را شروع کردم. فکر می کنم در این مدت بالای ۱۵ مورد سرقت کردم چون من هر روز نمی رفتم.

چرا؟

چون سابقه دار بودم می ترسیدم گیر بیفتم. معمولا در هفته دو بار می رفتم سرقت.

چرا از زندان و مجازات درس عبرت نگرفتی؟

اشتباه کردم. کاش زمان به عقب برمی گشت و من دور خلاف را خط می کشیدم. فکر نمی کردم به این سرعت گیر بیفتم. راستش زندگی در زندان خیلی سخت است و هر یک روز آن به اندازه یک ماه طول می کشد.

مالباخته ها می گویند در سرقت هایت لباس پلیس به تن می کردی؟

هم علاقه خاصی به شغل پلیسی داشتم و هم تنم می کردم تا کسی به من مشکوک نشوند. مثلا اگر به شیشه ماشین خانم ها می کوبیدم آنها به محض دیدن من در لباس پلیس، شیشه را پایین می دادند و من به راحتی می توانستم نقشه سرقتم را اجرا کنم. من عاشق هیجانم و فکر می کردم روزی پلیس کاربلد و با استعدادی شوم اما از بد روزگار تبدیل به یک سارق خشن شدم.

توصیه ات برای اینکه شهروندان به دام سارقانی مانند شما گرفتار نشوند چیست؟

هرچند نباید جواب این سوال شما را بدهم اما خب چون می خواهم توبه کنم و دور خلاف را خط بکشم، پاسخ می دهم تا شهروندان آگاه شوند! نخست اینکه به هیچ عنوان، موبایلشان را در دستشان نگیرند و در خیابان بچرخند. ما سارقانی که به دنبال سوژه هستیم بی برو برگرد نقشه سرقت گوشی کسی که موبایل در دستش گرفته را می کشیم. حتما از هندزفری استفاده کنند. اگر گوشی را داخل کیفشان قرار می دهند بندش بلند باشد و به صورت کج آویزان کنند. ما دزدان به سمت افرادی که کیفشان را به صورت کج انداخته اند به هیچ عنوان نمی رویم.

چنانچه داخل ماشین از گوشی استفاده می کنند، حتما درها را قفل کنند و شیشه ها را پایین نکشند. البته ما سارقان مانند حیوان درنده ای که به دنبال شکار می گردد، اگر فردی را ببنیم که داخل ماشین نشسته، شیشه ها را پایین نکشیده و درها را قفل کرده باز به سمتش می رویم و شانسمان را امتحان می کنیم. یا به شیشه می کوبیم و وقتی طرف شیشه را پایین داد نقشه سرقت را عملی می کنیم یا به آینه ماشینش می کوبیم و با ایجاد تصادف ساختگی، سوژه مجبور می شود از ماشین پیاده شود و در آن لحظه نقشه سرقت را عملی می کنیم.

منبع:همشهری آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی