ارتش آمریکا حملات هوایی به عراق و سوریه را تایید کرد


ارتش آمریکا حملات هوایی به عراق و سوریه را تایید کرد

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۵ هدف را در حملات هوایی تلافی جویانه در عراق و سوریه و اهداف سپاه پاسداران و گروه های وابسته مورد هدف قرار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

سنتکام همچنین ادعا کرد که در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات (بمب) دقیق به کار گرفته شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات ها، مقرها و مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تاسیسات لجستیکی (زنجیره تامین تدارکات و مهمات ) گروههای تحت حمایت ایران هدف قرار گرفته اند.

خبر مرتبط
سفارت ایران در دمشق: پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه حتمی است

بامداد امروز جمعه مناطق نزدیک و حومه فرودگاه دمشق در منطقه زینبیه هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

پیش از این، شبکه های تلویزیونی فاکس نیوز و ای بی سی نیوز و سی ان ان آمریکا از آغاز حملات ارتش این کشور به مواضع نیروهای مقاومت در شرق سوریه در واکنش به حمله به نیروهای آمریکایی در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی همزمان با تعطیل شدن بازارهای مالی و نفتی دنیا از جمله در ایالات متحده آمریکا خبر دادند.

شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» آمریکا عصر جمعه به وقت محلی به نقل از یک مقام رسمی آمریکا که نامش را بیان نکرد، آغاز حملات تلافی‌جویانه ایالات متحده در سوریه را تایید کرد.

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا نیز گزارش داد که حملات آمریکا در منطقه خارمیانه «از چندین پلتفورم» انجام شده است و آغاز کارزاری طولانی برای هدف قرار دادن گروههای مقاومت در منطقه در روزهای آینده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز وابسته به دموکرات ها اعلام کرد که حملات تلافی جویانه آمریکا به اهدافی در سوریه و عراق آغاز شده است.

حملات آمریکا به تلافی حمله به پایگاهش در اردن و کشته شدن سه آمریکایی و زخمی شدن دهها نفر عصر جمعه به وقت محلی در آخرین روز کاری در آمریکا آغاز شده است که بازارهای مالی دنیا و نفت تا صبح دوشنبه تعطیل هستند.

خبرنگار فاکس نیوز در این زمینه گزارش داد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حملات را زمانی آغاز کرد که بازارهای مالی و نفت دنیا تا صبح دوشنبه تعطیل هستند و هیچ اثری از حملات نمی‌گیرند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی برای شرکت در مراسم رسمی بازگشت سه سرباز آمریکایی که در حمله پهپادی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به پایگاه آمریکایی در اردن کشته شدند، به پایگاه هوایی دلاور رفت.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند. فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام نیز این موضوع را تایید کرد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام که شمار نیروهای آمریکایی زخمی شده را ابتدا ۲۵ نفر اعلام کرده بود، در بیانیه دیگری آن را ۳۴ نفر اعلام کرد و گفت: هشت تن از مجروحان برای معالجه بیشتر به خارج از اردن منتقل شدند.

اما یک مقام نظامی آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد: در پی کشف علائم و آثار ضربه مغزی در هشت تن از سربازان آمریکایی دیگر در این پایگاه، مسئولان این پایگاه نظامی مجبور به انتقال آنها به مراکز درمانی آمریکا در کشورهای دیگر شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد سربازان آمریکایی مجروح در حمله پهپادی در اردن به بیش از ۴۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج