بازگشت پرقدرت تکنولوژی شفاف به عرصه فناوری


بازگشت پرقدرت تکنولوژی شفاف به عرصه فناوری

ایتنا - بیش از دو دهه از ظهور ابزارهای فنی شفاف شامل رایانه، تلفن، ماشین حساب و ... می گذرد و به نظر می رسد این فناوری در حال بازگشت در چند برند معروف است.


ایده استفاده از پلاستیک شفاف در تکنولوژی از یک مکان غیرمنتظره یعنی از زندان‌ها سرچشمه گرفت؛ به گونه‌ای که در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، محصولات پلاستیکی شفاف مانند تلویزیون و رادیو وارد محیط‌های زندان شدند.

روکش‌های پلاستیکی شفاف، مخفی کردن کالای قاچاق در داخل دستگاه‌ها را برای زندانیان دشوار می‌کرد و آن‌ها را به یک راه‌حل عملی در این مکان‌های تحت نظارت تبدیل کرد.

ایده دستگاه‌های الکترونیک شفاف به سرعت از ریشه‌های امنیتی خود جدا شد و در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ وارد بازار لوازم الکترونیکی مصرفی شد که با ترکیبی از تغییرات فرهنگی و تکنولوژیکی هدایت می‌شد.

اکنون، روند‌های فناوری شفاف که یادآور دستگاه iMac G3 معروف هستند، درست مانند سال ۲۰۰۰ به صحنه بازگشته است.

اخیراً بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از دستگاه‌های شفافی که برای خرید در فروشگاه‌ها در دسترس قرار گرفته‌اند، مصرف‌کنندگان را شگفت‌زده کرده‌اند. در گزارش پیش رو فهرستی از برجسته‌ترین این ابزار‌های فنی شفاف که در حال افزایش هستند را معرفی می‌کنیم:

بازگشت پرقدرت تکنولوژی شفاف به عرصه فناوری

تلویزیون شفاف
تلویزیون OLED Signature ال‌جی دارای یک صفحه‌نمایش صاف شفاف است که در هنگام خاموش شدن ظاهری تقریبا نامرئی به آن می‌دهد و شبیه یک صفحه شیشه است.

اگرچه تاریخ عرضه این دستگاه هنوز مشخص نیست، اما احتمالا در اندازه ۷۷ اینچی خواهد بود و نیازی به نصب روی دیوار ندارد.

در صورت نیاز، می‌توان روکش سیاه را با فشار دادن یک دکمه بالا برد تا آنچه در پشت تلویزیون برای تماشای فیلم در شب وجود دارد مسدود شود.

ال جی اعلام کرده که این تلویزیون را امسال عرضه خواهد کرد، اما قیمت آن را که انتظار می‌رود به چند هزار دلار برسد، تایید نکرده است.

بازگشت پرقدرت تکنولوژی شفاف به عرصه فناوری

تلویزیون میکرو ال ای دی سامسونگ
سامسونگ نمایشگر Micro LED خود را در CES 24 به نمایش گذاشته، اما این دستگاه هنوز یک نمونه اولیه است. این اولین باری بود که عموم مردم فرصت دیدن این فناوری نوآورانه را داشتند.

بازگشت پرقدرت تکنولوژی شفاف به عرصه فناوری

کنسول بازی قابل حمل
کنسول بازی دستی Analog Pocket که در اوایل ماه جاری عرضه شد، ظاهری شفاف دارد و در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود.

این رنگ‌ها شامل رنگ‌های شفاف، دودی، قرمز، آبی، نارنجی، سبز و بنفش هستند و در تعداد محدود در دسترس خواهند بود.


بازگشت پرقدرت تکنولوژی شفاف به عرصه فناوری

جعبه موسیقی شفاف
ال جی جعبه موسیقی شفاف را معرفی کرده است، این دستگاه یک شگفتی فنی مجهز به لوله های خلاء و صفحه نمایش OLED شفاف با قابلیت تنظیم آزادانه است.

این جعبه موسیقی که بخشی از دستگاه های آزمایشی آزمایشگاه ال جی است، در نمایشگاه 2024 Consumer Electronics Show، بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان، که در لاس وگاس برگزار شد، رونمایی شد.

بازگشت پرقدرت تکنولوژی شفاف به عرصه فناوری

هدست واقعیت مجازی شفاف
پلی استیشن همچنین از هدست واقعیت مجازی شفاف PSVR2 رونمایی کرد. با این حال، هنوز این دستگاه یک نمونه اولیه است که اجازه می دهد ساختار داخلی دستگاه دیده شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟