تل آویو چشم انتظار تصویب طرح کمک مالی سنگین کنگره آمریکا


تل آویو چشم انتظار تصویب طرح کمک مالی سنگین کنگره آمریکا

درمیانه تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غیرنظامی غزه, رویترز اعلام کرد که واشنگتن به دنبال ارسال ۱۷ میلیارد و ششصد میلیون دلار کمک نظامی به اسراییل است.

تل آویو چشم انتظار تصویب طرح کمک مالی سنگین کنگره آمریکا

به گزارش راهبرد معاصر، مجلس نمایندگان آمریکا از طرح کمک ۱۷.۶ میلیارد دلاری این کشور به اسراییل خبر داد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده طرحی را برای کمک ۱۷.۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی به رأی خواهد گذاشت.

بر پایه این گزارش، مایک جانسون، رییس جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که هفته آینده طرحی را برای اعطای بودجه اضطراری ۱۷ میلیارد و ششصد میلیون دلاری به (رژیم) اسراییل ارایه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود مذاکره‌کنندگان مجلس سنا و کاخ سفید آخر این هفته متن قانونی را که مواردی همچون امنیت مرزی، درخواست کمک مالی ۱۰۶ میلیارد دلاری جو بایدن رییس جمهور آمریکا برای اوکراین، کمک به اسراییل، اهداف بشردوستانه و دیگر مسایل را تحت پوشش قرار می‌دهد، منتشر کنند.

جانسون در نامه‌ای که روز شنبه به نمایندگان هم حزبی و جمهوری‌خواه خود در مجلس نمایندگان ارسال کرد، از کنار گذاشتن اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان از این مذاکرات انتقاد کرد و گفت که آنها (مذاکره‌‎کنندگان مجلس سنا و کاخ سفید) سرعت عمل لازم برای کمک به اسراییل در جنگ علیه حماس را ندارند.

جانسون با اشاره به طرحی که هفته آینده برای اعطای بودجه اضطراری ۱۷ میلیارد و ششصد میلیون دلاری به رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا به رأی گذاشته خواهد شد، گفت: با توجه به کُندی سنای آمریکا در تصویب به موقع قوانین مناسب (در حمایت از اسراییل) و شرایط خطرناکی که تل‌آویو در حال حاضر با آن مواجه است، مجلس نمایندگان همچنان به رهبری خود در ارایه و تصویب طرح‌هایی برای کمک به اسراییل ادامه خواهد داد و بر همین اساس ما در هفته آینده، طرح یک بسته الحاقی مستقل در حمایت از تل‌آویو را در کنگره مطرح کرده و به تصویب خواهیم رساند.

دولت آمریکا با آغاز جنگ وحشیانه اشغالگران علیه غزه در ۱۵ مهرماه، کمک‌های همه جانبه خود به رژیم صهیونیستی به ویژه ارسال انواع سلاح، مهمات و بمب‌ها را شدت زیادی بخشید و حتی جو بایدن رییس جمهور آمریکا در روزهای اول جنگ در حمایت از جنایات صهیونیست‌ها در غزه به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات تل آویو دیدار و گفت وگو کرد./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی