ارتش یک سلاح جدید رو کرد!/ عکس


ارتش یک سلاح جدید رو کرد!/ عکس

با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سامانه موشکی ارتقایافته «شفق» و دوربین دید در شب «یوسف» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موشک شفق ۴۸ کیلوگرم وزن، ۱۸۹ سانتی متر طول، ۲۰ کیلومتر برد و سرجنگی آن نیز ۱۳ کیلوگرم وزن دارد. این موشک قابلیت عملیات در شب و روز و کلیه شرایط آب و هوایی را داراست و با هدایت لیزری قابلیت نصب بر روی دیگر جنگنده‌ها، قایق های تندرو و کشتی را دارد.

موشک هوا به زمین شفق بر روی بالگردهای تهاجمی نصب می‌شود. از دیگر خصوصیات این سامانه موشکی، «برخورداری از قابلیت Fire Forget (بزن دررو)، سر جنگی ارتقا یافته و جستجوگر مادون‌قرمز است که در تمامی شرایط بد آب و هوایی و در طول تمامی ساعات شبانه روز» می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

این سامانه موشکی به جدیدترین دوربین سامانه‌ پرواز در شب هواپایه‌ هوانیروز با نام یوسف مجهز است که دارای قابلیت اجرای عملیات در طول شب و شرایط نامساعد آب و هوایی است که به‌صورت کاملاً بومی توسط متخصصان جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش، تولید و به مرحله انبوه‌سازی رسیده است.

ارتش یک سلاح جدید رو کرد!/ عکس

سامانه دید در شب یوسف قادر است اهداف ثابت و متحرک را از فاصله دور و در شرایط نامساعد جوی شناسایی کند. این سیستم دید در شب از دو فناوری پیشرفته پایاسازی تصویر بر اساس ژیروسکوپ‌های نوری و همچنین الگوریتم ردیابی اشیاء برگرفته از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

از جمله خصوصیات دیگر این دوربین، ارتقای توان و مداومتِ کاری بالگردها در تمامی ساعات شبانه‌روز عنوان می‌شود.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1869059

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی