توفان آمریکا را درنوردید/ قطع برق صد‌ها هزار کالیفرنیایی


توفان آمریکا را درنوردید/ قطع برق صد‌ها هزار کالیفرنیایی

در پی وزش توفان‌های شدید و وقوع سیلاب در ایالت کالیفرنیای آمریکا و اعلام وضعیت اضطراری، برق بیش از ۹۰۰ هزار نفر از ساکنان این منطقه قطع شد.

توفان آمریکا را درنوردید/ قطع برق صد‌ها هزار کالیفرنیایی

به گزارش راهبرد معاصر، از روزنامه واشنگتن پست، همزمان با وزش باد‌های شدید و باران‌های سیل آسا در ایالت کالیفرنیا، برق بسیاری از این ایالت قطع شده و برای برخی مناطق مسکونی نیز دستور تخلیه صادر گردیده است.

گفته می‌شود دیروز/یکشنبه به وقت محلی این ایالت شاهد وزش باد‌هایی با سرعت ۵۰ تا ۸۰ مایل (۸۰ تا ۱۲۸ کیلومتر) بر ساعت بوده که سبب ریشه‌کن شدن درختان و سقوط آن‌ها بر روی خانه‌ها، خودرو‌ها و خطوط برق شده است. بنا بر گزارش‌ها، در بعضی مناطق سرعت وزش باد به ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) بر ساعت هم رسیده است.

گفته می‌شود در پی این شرایط آب و هوایی بیش از ۹۰۰ هزار تن از ساکنان این ایالت بعد از ظهر روز یکشنبه بدون برق مانده‌اند. مقامات همچنین از ساکنان منطقه خواسته‌اند که از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

گفته می‌شود بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل، فرودگاه سانتا باربارا در این ایالت بسته شده و هواشناسی هشدار داده که شرایط در طول شب حتی وخیم‌تر هم می‌شود.

وقوع توفان شدید در آمریکا

گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا در پی شدت گرفتن توفان و سیلاب و افزایش خسارت در سراسر ایالت، برای هشت شهرستان کالیفرنیای جنوبی از جمله لس‌آنجلس، اورنج کانتی، سن دیگو و سانتا باربارا وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

بر اساس داده‌های وب‌سایت ردیابی پرواز FlightAware، تاخیر، تغییر مسیر و لغو پرواز در فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو و فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس نیز افزایش زیادی داشته است.

گفته می‌شود در پی این سیلاب کم‌سابقه همراه با وزش باد‌های شدید، بسیاری از جاده‌ها و آزادراه‌ها دچار سیلاب یا مسدود شده‌اند و نسبت به ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی نیز هشدار داده شده است.

در حال حاضر برای شهرستان ونتورا در جنوب کالیفرنیا دستور تخلیه صادر شده است و مقامات همچنین دستور تخلیه پیشگیرانه را برای برخی مناطق لس‌آنجلس صادر کرده‌اند.

مقامات اورژانس سانتا باربارا نیز دستور تخلیه حدود ۶۳۰ خانه را داده‌اند که در نزدیکی دره‌ها، رود‌ها و تپه‌ها واقع شده‌اند.

براساس اعلام هواشناسی، این سامانه، بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی از جنوب کالیفرنیای شمالی خارج خواهد شد و تا روز سه شنبه، به‌تدریج اثرات آن در جنوب کالیفرنیا و سپس در سراسر منطقه مرکزی و شمالی کاهش خواهد یافت./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو