گفتگوی تلفنی پوتین و رئیس جمهور امارات در خصوص غزه


گفتگوی تلفنی پوتین و رئیس جمهور امارات در خصوص غزه

دفتر مطبوعاتی کرملین روز دوشنبه گزارش داد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در این اطلاعیه آمده است: "با در نظر گرفتن نتایج سفر رئیس جمهور روسیه به امارات در تاریخ 6 دسامبر 2023، موضوعات توسعه بیشتر روابط دوستانه روسیه و امارات مورد بررسی قرار گرفت."
در ادامه می اید: "در پس‌زمینه رویارویی نظامی جاری در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل، گام‌هایی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه در نظر گرفته شد. مواضع اصولی روسیه و امارات به نفع آتش بس زودهنگام و از سرگیری روند سیاسی به منظور دستیابی به راه حلی بلندمدت و عادلانه برای مشکل فلسطین بر مبنای حقوقی شناخته شده بین المللی تأیید شد."
در این پیام آمده است: "پوتین هنگام تبادل نظر در مورد اوضاع پیرامون اوکراین، از طرف اماراتی به خاطر کمک میانجی‌گری در تبادل زندانیان میان دو کشور تشکر کرد".
در این گفت‌وگو، جزئیات حمله تروریستی رژیم کیف در 24 ژانویه به هواپیمای ایل 76 روسی با اسرای اوکراینی در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این بیانیه آمده است: "علاقه روسیه به انجام تحقیقات بین المللی درباره این جنایت مورد تاکید قرار گرفت."
سرویس مطبوعاتی افزود: "قرار شد تماس های روسیه و امارات در سطوح مختلف ادامه یابد."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !