دستگیری قاتل جوان 30 ساله توسط پلیس هرمزگان


دستگیری قاتل جوان 30 ساله توسط پلیس هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری قاتل اصلی یک جوان ۳۰ ساله در یک عملیات پیچیده پلیسی در شهرستان بندرعباس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان شامگاه دوشنبه در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: درپی دریافت یک مورد گزارش قتل یک جوان با ضربات چاقو توسط شخص یا اشخاصی ناشناس، موضوع در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان، با تشکیل تیمی به همراه بازپرس ویژه قتل به محل اعزام و پس از حضور در صحنه با جسد بی جان جوانی حدود ۳۰ ساله که از قسمت های مختلف بدن، سر و ساق پا مورد اصابت جسم نوک تیز و برنده قرار گرفته و به قتل رسیده بود مواجه شدند.

سردار جاویدان یادآورشد: باتوجه به وضعیت قرار گرفتن جسد این فرضیه که مقتول در محلی دیگر به قتل رسیده و سپس به صحنه کشف جسد منتقل شده باشد، در ذهن کارآگاهان قوت گرفت.

این مقام انتظامی استان اظهار کرد: پس از انجام نمونه برداری و عکس برداری از صحنه، اقدامات و تحقیقات میدانی گسترده در جهت کشف هویت مقتول و شناسایی ضارب یا ضاربان آغاز شد که با بررسی و استعلامات صورت گرفته هویت مقتول که دارای سوابق متعدد کیفری به اتهام سرقت، مصرف موادمخدر بود، احراز شد.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: با بررسی های دقیق، مشخص شد مقتول از اراذل و اوباش سابقه دار بوده که از خانواده طرد شده و به صورت مداوم در پاتوق های مصرف موادمخدر تردد داشته و از طرفی به انگیزه مصرف موادمخدر و سرقت با افراد مختلفی اختلاف و درگیری داشته است که در این رابطه تعداد پنج نفر متهم که با مقتول رابطه دوستی داشتند، دستگیر و از آنان در خصوص موضوع قتل، تحقیق شد که منکر هرگونه جرمی علیه مقتول بودند.

فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد، کارآگاهان پلیس آگاهی با تلاش همه جانبه و شبانه روزی و همچنین بهره گیری از شیوه های پلیسی، در نهایت هویت مظنون شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در منزلش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند که این متهم نیز که در قاچاق سوخت و گازوئیل فعالیت داشت، پیرامون موضوع به شدت منکر هرگونه بزه ای علیه مقتول بوده و مدعی شد آخرین بار مقتول را در محله «استنبیک» بندرعباس ملاقات و دیگر وی را ندیده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه متهم مدعی بود دارای خودروی پژو ۴۰۵ است که جهت تعمیرات آن را نزد تعمیرگاه مکانیکی در یکی از محلات بندرعباس سپرده است و از طرفی نیز فرضیه انتقال جسد به محل کشف آن با استفاده از همین خودرو متصور بود، بلافاصله خودروی متهم در تعمیرگاهی شناسایی ضمن انتقال به پلیس آگاهی ، مورد بررسی قرار گرفت که آثاری بر انتقال جسد توسط این خودرو کشف شد.

سردار جاویدان یادآورشد:با توجه به آمار به دست آمده، فرضیه ارتکاب قتل توسط این متهم در ذهن کارآگاهان قوت گرفت و متهم در بازجویی های فنی و تخصصی لب به اعتراف گشوده و پرده از راز جنایت برداشت.

این مقام ارشد انتظامی استان بیان کرد: قاتل دستگیر شده معترف شد در روز حادثه حوالی ساعت ۲ بامداد ۲۸ دیماه در حین رفتن به محله پنجه علی بندرعباس، یکی از مناطق تفریحی حاشیه ای بندرعباس در مسیر راه مقتول که موادمخدر مصرف کرده بود بدون دلیل شروع به فحاشی ناموسی به وی کرده و او نیز با استفاده از قمه چند ضربه به قسمت‌های مختلف بدن او از جمله پشت سر، پهلو و پشت ساق پای او زده و بلافاصله جسد مقتول را با خودرو به نزدیک محل و پاتوقش منتقل کرده و سپس با از بین بردن علائم و آثار جرم در خودرو، به مقصد شهرستان حاجی آباد متواری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان