وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: به دنبال رسیدن به رفح در نوار غزه هستیم


وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: به دنبال رسیدن به رفح در نوار غزه هستیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه هشدار داد در صورتی که جنگ در شمال آغاز شود، هزینه‌های سختی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: به دنبال رسیدن به رفح در نوار غزه هستیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در سخنانی مدعی شد که فشار نظامی بر حماس نتایج خوبی به همراه داشته و حماس با مشکلات بزرگی مواجه است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «به دنبال رسیدن به رفح در نوار غزه هستیم، اما نمی‌توانم بگویم کِی و چگونه؟».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «عملیات زمینی ما در راستای فراهم کردن شرایط آزادی گروگان‌ها ادامه خواهد یافت و نظامیان ما در حال انجام پیچیده‌ترین عملیات زمینی در تاریخ جنگ‌ها هستند».

گالانت به اوضاع در مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی نیز اشاره کرد و گفت: «اگر جنگ در شمال آغاز شود، هزینه‌های سختی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت، اما برای لبنان و حزب‌الله سخت‌تر خواهد بود».

ارگان رسانه‌ای الاعلام الحربی مقاومت اسلامی لبنان در گزارشی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان از تاریخ هشت اکتبر (فردای عملیات طوفان الاقصی) تا روز گذشته (چهار فوریه) ۹۶۱ عملیات مختلف علیه مواضع اشغالگران انجام داده است.

حزب‌الله لبنان از فردای عملیات طوفان الاقصی حملات خود علیه اسرائیل را آغاز کرد و به گفته الاعلام الحربی مقاومت اسلامی لبنان، در طول ۱۲۰ روز به طور میانگین روزانه ۸ عملیات انجام داده است.

طبق این گزارش حزب‌الله لبنان در بیشترین مورد ۲۶ عملیات در یک روز و در کمترین مورد ۲ عملیات طی یک روز انجام داده است.

اما در مورد مواضع مورد هدف قرار گرفته، ۲۲ شهرک ۷۲ بار، ۴۵ پایگاه مرزی ۶۷۰ بار، ۵۳ موضع مرزی ۱۲۲ بار و ۱۹ موضع در عمق خاک فلسطین اشغالی ۶۱ بار مورد هدف قرار گرفته شده است.

الاعلام الحربی لبنان همچنین خبر داد که طی عملیات‌های حزب‌الله، اسرائیل تا مسافت ۵ کیلومتری ۴۳ شهرک را تخلیه کرده است که طبق آمار رژیم تل آویو ۸۱ هزار شهرک‌نشین آواره شده‌اند. هرچند در این گزارش عدد واقعی آوارگان اسرائیلی ۲۳۰ هزار نفر اعلام شده است. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی