تشکیل انجمن علمی روان پرستاری


تشکیل انجمن علمی روان پرستاری

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عباس عبادی در این نشست با اشاره به تخصصی شدن پرستاری در دو دهه گذشته، گفت: روان پرستاری به عنوان قدیمی‌ترین رشته تخصصی پرستاری، نقشی کلیدی در ارتقا و...

تشکیل انجمن علمی روان پرستاری
به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عباس عبادی در این نشست با اشاره به تخصصی شدن پرستاری در دو دهه گذشته، گفت: روان پرستاری به عنوان قدیمی‌ترین رشته تخصصی پرستاری، نقشی کلیدی در ارتقا و کیفیت خدمات به بیماران روانپزشکی ایفا می‌کند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد فعالیت کارشناسان ارشد پرستاری در بخش‌های غیر مرتبط با تخصص خود هستیم. بخش اعظم این مشکل هم مربوط به مدیریت حوزه پرستاری است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تشکیل کارگروه مدیران پرستاری مراکز روانپزشکی کشور را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این کارگروه باید با هدف ارتقا و انسجام خدمات پرستاری در حوزه روان، به سمت تشکیل انجمن علمی پرستاری روان گام بردارد و معاونت پرستاری در این زمینه از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

عبادی موضوع توانمندسازی پرستاران را از اولویت‌های معاونت پرستاری برشمرد و گفت: خوشبختانه ۲ درصد از محل تعرفه خدمات پرستاری به آموزش و توانمندی اختصاص یافته است و باید از این ظرفیت به نحو احسن برای ارتقا دانش و مهارت‌های پرستاران، به ویژه در حوزه روانپزشکی، استفاده کرد.

وی کمبود نیروی انسانی را یکی از فقیرترین بخش‌های نظام سلامت به جهت کمبود نیرو دانست و گفت: این مشکل در بخش روانپزشکی بیشتر از سایر بخش‌ها نمود دارد و بیش از آنکه به پرستاران آسیب برساند، موجب صدمه و رنج بیمار می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بر اشتراک‌گذاری درس آموخته‌های روان پرستاری، اشتراک‌گذاری عملکردی و شاخص‌های منجر به ارتقا و محاسبه نیروی انسانی در بین مراکز روانپزشکی تاکید کرد و از مدیران پرستاری خواست در این مسیر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

عباس عباس زاده مدیرکل دفتر توانمندسازی معاونت پرستاری نیز در این نشست با اشاره به پیشرفت تکنولوژی، نوع بیماریها، نیاز مردم و آگاهی گیرندگان خدمت، بر ضرورت تخصصی‌سازی پرستاری تاکید کرد.

وی گفت: امروزه شاهد تخصص‌های مختلف پرستاری هستیم که این امر به ارتقا کیفیت خدمات کمک شایانی می‌کند.

در پایان این نشست، مدیران پرستاری به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل و چالش‌های پیش روی پرستاری در مراکز روانپزشکی پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان