فرانسه خواستار خویشتن‌داری در عراق و سوریه شد


فرانسه خواستار خویشتن‌داری در عراق و سوریه شد

نماینده فرانسه در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه از همه طرف‌های ذی‌نفع در عراق و سوریه خواست که برای جلوگیری از گسترش درگیری تلاش کنند.

فرانسه خواستار خویشتن‌داری در عراق و سوریه شد

به گزارش راهبرد معاصر، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گردهم آمدند تا تجاوزات نظامی آمریکا به نقاطی در عراق و سوریه را بررسی کنند.

نماینده فرانسه در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه در نشست شورای امنیت گفت: «از همه طرف‌ها می‌خواهیم در عراق و سوریه خویشتن‌داری کنند و باید برای جلوگیری از گسترش درگیری تلاش کرد».

نماینده ژاپن نیز در این نشست با بیان اینکه جنگ غزه عواقب جدی برای غرب آسیا دارد، مدعی شد: «معتقدیم که آمریکا نمی‌خواهد درگیری را گسترش دهد!»

نماینده الجزایر هم با اعلام حمایت از حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت عراق و سوریه، هشدار داد: «خاورمیانه در آستانه فروپاشی است و ما خواستار خویشتن‌داری و پرهیز از تشدید تنش در منطقه هستیم».

در این نشست، نمایندگان عراق و سوریه حملات تجاوزکارانه آمریکا به مناطقی در کشورهایشان را محکوم کرده و از شورای امنیت خواستند به وظایف خود در این زمینه عمل کند.

بامداد شنبه بود که سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را هدف قرار داده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...