پایان بورس امروز 17 بهمن 1402 / سقوط آزاد ارزش معاملات بازار سهام


پایان بورس امروز 17 بهمن 1402 / سقوط آزاد ارزش معاملات بازار سهام

معاملات بورس امروز در حالی پایان یافت که نماگرهای بازار سهام حرکت ملموسی را تجربه نکردند؛ به طوری که نوسان هر یک از شاخص‌های اصلی به 0.1 درصد نیز نرسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش هزار و 216 واحدی که معادل 0.06 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 97 هزار واحدی ایستاد.

در مقابل اما معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام اندکی صعودی بود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز 677 واحد که معادل 0.09 درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح 738 هزار و 769 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را پنج میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 580 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس امروز 17 بهمن 1402 / سقوط آزاد ارزش معاملات بازار سهام

ورود و خروج پول حقیقی

برخلاف روند روز گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 187 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 295 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز، سه سهم ثفارس، فولاد و کنور بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و فاذر به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ساراب با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وایران نیز با افت 6.9 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های کنور، فنر و شستا تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های ثپردیس، سصفها و حفاری ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای آ س پ، فملی و خزامیا خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وآفری، شصفها و لیپام رقم خورد. همچنین کسرا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد بپاس بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی