سال آینده 2 گورستان در تهران ساخته می‌شود


سال آینده 2 گورستان در تهران ساخته می‌شود

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران با بیان اینکه احداث ۲ آرامستان جدید در تهران برای سال آینده قطعی است، گفت: امکان توسعه بهشت زهرا وجود ندارد.

به گزارش مشرق، جواد تاجیک در حاشیه برگزاری جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه ظرفیت بهشت زهرا رو به اتمام است گفت: در طول سال‌هایی که بهشت زهرا(س) تأسیس شده حدود ۲ میلیون نفر به خاک سپرده شدند و به صورت میانگین روزانه ۱۸۰ متوفی در بهشت زهرا پذیرش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ۱۸۰ متوفی پذیرش شده تعدادی به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند، گفت: تعدادی در قطعات قدیمی دفن می‌شوند و تعدادی نیز در قطعات جدید دفن می‌شوند که دفن روز را تشکیل می‌دهند.

تاجیک با بیان اینکه در قطعات جدید پیش فروش نداریم ، گفت: در حقیقت ۴۰ درصد از ۱۸۰ متوفی پذیرش شده در طول یک روز در بهشت زهرا در قطعات جدید دفن می‌شوند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) بیان کرد: جمعیت تهران در سال ۱۳۴۹ که بهشت زهرا تأسیس شد ۳ میلیون نفر بود اما برای ۵۰ سال آینده ما به ظرفیت دفن ۷ میلیون قبر نیاز داریم.

این مقام مسوول به شرایط بحرانی اشاره کرد و گفت: ما ظرفیت عبور بحران را از حالت عادی جدا کرده‌ایم و ۵۰ هزار قبر بحران پیش بینی شده، ولی این قبور نیز به صورت متمرکز در بهشت زهرا قرار گرفته است. ا

تاجیک درباره قیمت قبور در بهشت زهرا نیز گفت: قیمت قبور توسط شورا تصویب می‌شود و ما اجازه نداریم بالاتر از آن را دریافت کنیم اما قیمت قبر در سه ناحیه بهشت زهرا متفاوت است. بی تردید مشکل کمبود فضای تدفین در اولویت مشکلات بهشت زهرا است که امیدواریم با احداث آرامستان‌های جدید این مشکل حل و فصل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی