حمله یمنی‌ها به یک کشتی یونانی


حمله یمنی‌ها به یک کشتی یونانی

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به (سنتکام) از هدف قرار گرفتن یک کشتی کانتینربر یونانی در خلیج عدن خبر داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای یمنی با چند موشک بالستیک به یک کشتی یونانی حامل کالا که در حال عبور از خلیج عدن بود، حمله کردند.

براساس اعلام سنتکام، یک ناو آمریکایی یکی از این موشک ها را رهگیری کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که کشتی یونانی که در این حمله آسیب جزئی دیده بود، به مسیر خود ادامه داد.

از زمان شروع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس در سه نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کرده و اقدامات خود را موفقیت آمیز ارزیابی کرده‌اند.

این اقدامات اما به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

حمله یمنی‌ها به یک کشتی یونانی

در همین حال، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره تصریح کرد:‌ هدف حملات آمریکا و انگلیس در حمله به یمن، تلاشی جدید برای منصرف کردن این کشور از حمایت از غزه و توقف عملیات دریایی یمن است که محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد که سرنوشت ماجراجویی‌های آمریکا و انگلیس در منطقه محکوم به شکست است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


با بطری خالی نوشابه و آب معدنی کاردستی های جالب بسازید