سازمان رسمی با شماره شخصی پیام ارسال نمی‌کند


سازمان رسمی با شماره شخصی پیام ارسال نمی‌کند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت:هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی با شماره شخصی برای ما پیام ارسال نمی‌کند.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، در باره جدیدترین شیوه دسترسی به اطلاعات افراد گفت: یکی از جدیدترین شگردهای هکرها و کلاهبرداران در فضای مجازی که صبح امروز همکاران بنده در مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای تهران بزرگ آنرا گزارش داده اند شگردهای ترکیبی کلاهبرداری و دسترسی به اطلاعات کاربران در فضای مجازی می‌باشد.

وی افزود: هکرها با استفاده از فیشینگ و مهندسی اجتماعی کاربر را ترغیب به کلیک بر روی یک لینک می‌کنند. آن لینک حاوی یک صفحه جعلی و فیشینگ می‌باشد که کاربر اطلاعات کارت بانکی و هویتی خود را در آن وارد می‌کند که همزمان یک بدافزار بر روی گوشی شما نصب می‌شود و می‌تواند اطلاعات شما را به سرقت ببرد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: مثلا کلاهبرداران و هکرها اعلام می‌کنند که یارانه شما قطع شده و یا اینکه شکایتی علیه شما مطرح می‌باشد. خلاصه به هر ترتیبی شما را به وارد کردن اطلاعات ترغیب می‌کنند.

وی گفت: لازم است در خصوص پیشگیری از این سرقت‌ها باید بگوییم این پیامک‌ها از چه سرشماره‌ای ارسال شده است. هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی با شماره شخصی برای ما پیام ارسال نمی‌کند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: مثلا اگر از قوه قضاییه پیام ارسال گردد بالای پیام کلمه عدل ایران (Adliran) دقیقا ذکر شده است. اگر پیامک از شماره شخصی ارسال شده بود قدم اول این است که بدانید این فرد یک شیاد سایبری است و می‌خواهد اطلاعات شمارا سرقت نماید.

وی گفت: قدم بعدی این است که بدانیم اگر پیامی برای ما ارسال می‌شود اگر دارای لینک بود به آن توجه بیشتری نماییم. بعضا بر اساس عادت روزانه هر لینکی که برای ما ارسال می‌شود را کلیک می‌کنیم. همین لینک‌ها هستند که به راحتی می‌توانند بدافزارها را بر روی گوشی ما نصب نمایند و اطلاعات ما را به سرقت ببرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان