روسیه از نظر رشد تولید ناخالص داخلی از اروپا و ایالات متحده پیشی گرفته است


روسیه از نظر رشد تولید ناخالص داخلی از اروپا و ایالات متحده پیشی گرفته است

رسانه: صندوق بین المللی پول از استانداردهای روشنی برای جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کند و داده های مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی روسیه کاملا قابل اعتماد است.

اسپوتنیک شما را با مطالب منتشر شده در The European Conservative مجارستان آشنا می کند.
هنگامی که صندوق بین المللی پول، گزارش "چشم انداز اقتصاد جهانی" به روز شده خود را در ژانویه 2024 منتشر کرد، بسیاری از ناظران گیج شدند. طبق برآورد صندوق بین المللی پول، در سال 2023 اقتصاد روسیه از ایالات متحده و اروپا بهتر بود.
- صندوق بین المللی پول نرخ رشد واقعی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را 2.5 درصد تخمین زد، اقتصاد روسیه 3.0 درصد رشد کرد.
- بر اساس گزارش یورواستات، اقتصاد منطقه یورو در سال 2023 با توجه به تورم، 0.1 درصد رشد کرد.
این رقم برای اقتصاد آمریکا نزدیک به رقمی است که می توانیم بر اساس داده های دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده محاسبه کنیم. بر اساس برآورد اولیه تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم این دفتر، اقتصاد ایالات متحده در سال 2023 با تورم تعدیل شده 2.6 درصد رشد کرد.
اما برخی از مفسران به سختی می توانند با عملکرد قوی اقتصاد روسیه کنار بیایند. "ارلند بیورت ودت"، تحلیلگر ریسک ورشکستگی نروژی و کارشناس تحریم، در یک میز گرد در کانال الجزیره، گله کرد که تحریم های غرب علیه روسیه آسیب مورد انتظار را به اقتصاد این کشور وارد نکرده است. زمانی که "بیورت ودت" سعی کرد نرخ رشد بالای تولید ناخالص داخلی را به هزینه‌های نظامی مرتبط کند، مشاور تجاری استراتژیک و متخصص روسیه و اوراسیا "کریس ویفر" توضیح داد که این رشد بزرگ و پایدار است.
لازم به یادآوری است که شماره ژانویه "چشم انداز اقتصاد جهانی" اولین بار نیست که صندوق بین المللی پول ارزیابی مثبتی از اقتصاد روسیه ارائه می دهد. در آوریل سال گذشته، روزنامه The Moscow Times (که به عنوان یک عامل خارجی در فدراسیون روسیه شناخته شده است) گزارش داد:"صندوق بین المللی پول روز سه شنبه پیش بینی رشد اقتصادی روسیه را تا سال 2023 افزایش داد". این مقاله همچنین اشاره ‌کرد که پیش بینی بلندمدت اولیه صندوق بین‌المللی پول بدبینانه بود.
مورد دیگر زمانی بود که صندوق بین المللی پول، پیش بینی رشد منفی را به مثبت تغییر داد. در پیش بینی رشد سالانه آوریل، تولید ناخالص داخلی روسیه با تورم تعدیل شده 0.7 درصد بود. و "گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی" ژانویه 2024 این رقم را به 3.0 درصد افزایش داد.
در شبکه های اجتماعی می توانید با این سوال مواجه شوید که آیا اصلاً می توان به آمارهای اقتصادی روسیه اعتماد کرد؟ اما ارقامی که در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرند متعلق به Rosstat نیست، بلکه از گزارش صندوق بین‌المللی پول، یکی از معتبرترین موسسات تحقیقات اقتصادی و آمار در جهان، گرفته شده است.
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) - یک سازمان تحقیقاتی مستقل بین المللی بزرگ که مقر آن در پاریس است، همچنین گزارش های ملی در مورد اقتصاد روسیه منتشر می کند. این بدان معناست که آماردانان و اقتصاددانان عموما آمار روسیه را کاملاً قابل اعتماد می دانند و ارقامی که منتشر می کنند به اندازه داده های آمریکا یا اروپا قابل اعتماد است.
پس تحریم ها چه شد؟ آیا آنها تاثیر داشتند؟ ارقام صندوق بین المللی پول چیز دیگری را نشان می دهد. دلیل دیگری برای باور اینکه روسیه تحریم ها را پشت سر گذاشته این است که اقتصاد روسیه اساساً با سایر کشورهای صنعتی متفاوت نیست. بررسی اقتصاد کلان روسیه، بر اساس پایگاه داده سازمان ملل متحد، تصویری از یک اقتصاد متعادل را با نرخ رشد قابل قبول از همه لحاظ ترسیم می کند.
راه‌های زیادی برای بررسی حساب‌های ملی وجود دارد، اما می ‌توان ادعا کرد که هیچ چیز مشکوکی در مورد ارقام تولید ناخالص داخلی روسیه حاصله از صندوق بین‌المللی پول وجود ندارد.
مایه تاسف غرب است که روسیه تحریم ها را دور زده، اما این یک واقعیت است و نیازی به کشتن پیام رسان وجود ندارد.
مولف – دکتر SvenLarson ، تعدادی مقاله و کتاب علمی وی بر این نکته تمرکز دارد که چگونه دولت رفاه ملی منجر به رکود اقتصادی می ‌شود و چه اصلاحاتی برای کاهش تأثیر منفی دیپ استیت (دولت پنهان) لازم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا