تلفات گرسنگی در غزه بیش از حملات مستقیم اسراییل است


تلفات گرسنگی در غزه بیش از حملات مستقیم اسراییل است

مدیترانه حقوق بشر با اشاره به اینکه ۵۳ درصد از ساکنان غزه از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند،تصریح کرد که تلفات ناشی از سوء تغذیه و بیماریهای مرتبط با آن در غزه بیش از حملات مستقیم است.

ناظر اروپا- مدیترانه حقوق بشر با صدور گزارشی به بررسی ابعاد کشتار جمعی در نوار غزه از روز هفتم اکتبر و همچنین گرسنگی فلسطینیان این منطقه از روز هفتم فوریه اشاره کرده و ضمن هشدار نسبت به سیاست اسراییل در قبال گرسنگی دادن به ساکنان غزه نوشت که گرسنه نگه داشتن ساکنان غزه توسط اسراییل آثار بلند مدتی را به دنبال خواهد داشت.

این گزارش تاکید می‌کند که کارشناسان بین‌المللی و گزارش‌های آنها اتفاق نظر دارند که تعداد قربانیان گرسنگی در غزه و بیماری‌های مربوط به آن بیش از تعداد افرادی هست که به صورت مستقیم در حملات نظامی اسراییل کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در بهترین حالت‌ها متوسط کمک‌های انسانی که اجازه ورود آنها به غزه داده شده، بین ۷۰ تا ۱۰۰ کامیون است، در حالی که قبل از هفتم اکتبر دست کم روزانه ۵۰۰ کامیون وارد نوار غزه می‌شد.

این گزارش تصریح کرد که اوضاع انسانی در غزه به علت گرسنگی تحمیل شده به ساکنان آن از تمامی جهات پیچیده‌تر شده است و این روند مانع از قدرت مردم غزه برای تولید داخلی یا دسترسی به غذا از منابع دیگر می‌شود.

این سازمان حقوق بشری تاکید می‌کند که غزه شاهد بیشترین تمرکز انسانی است و در حال حاضر با سطوح بی‌سابقه‌ای از بی‌ثباتی غذایی حاد طی ۲۰ سال گذشته دست و پنجه نرم می کند.

تلفات گرسنگی در غزه بیش از حملات مستقیم اسراییل است

این گزارش در پایان خاطرنشان کرد که حدود ۵۳ درصد از ساکنان غزه از شرایط فوق العاده ناشی از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند، در حالی که ۲۶ درصد از آنها (حدود نیم میلیون نفر) دچار گرسنگی هستند. این بیانیه تصریح می کند که تلفات مردم ناشی از گرسنگی یا سوء تغذیه یا بیماری‌های مرتبط با آن افزایش پیدا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...