واکنش دبیرکل جنبش عصائب‌ اهل الحق عراق به تجاوز آمریکا


واکنش دبیرکل جنبش عصائب‌ اهل الحق عراق به تجاوز آمریکا

دبیرکل جنبش عصائب‌ اهل الحق عراق در واکنش به ترور یکی دیگر از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی در بغداد، خواستار پاسخ قاطع و جدی دولت کشورش به این جنایت جدید آمریکا شد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق قیس الخزعلی امروز پنجشنبه (۸ فوریه) در واکنش به ترور «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان ارشد سازمان الحشد الشعبی و کتائب حزب‌الله، بر ضرورت مراجعه دولت عراق به شورای امنیت و درخواست رسمی اخراج نیروهای بیگانه از عراق تاکید کرد.

وی طی پستی در شبکه اجتماعی «X»، نوشت: تداوم تجاوزات آمریکا علیه جان مردم عراق و نقض حاکمیت کشورمان را گواه اهانت و تحقیر دولت و مردم عراق توسط آمریکا است. روشن است که آمریکا نمی‌خواهد به این تحقیر پایان دهد بلکه تجاوزاتش را برغم گام های مثبت دولت عراق و پایبندی گروههای شریف مقاومت به آرامش، ادامه می دهد».

واکنش دبیرکل جنبش عصائب‌ اهل الحق عراق به تجاوز آمریکا

خزعلی ادامه داد: «روشن است که محکوم‌کردنها دیگر کافی نیست و باید درخواست رسمی خروج فوری نیروهای بیگانه از عراق به شورای امنیت ارائه شود و عراق اقدامات عملی خود برای تقویت پتانسیل‌های دفاعی علیه هرگونه تعدی خارجی را آغاز کند».

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد که در این مسیر حمایت و همبستگی مردم عراق برای موفقیت این گام‌های قاطع برای بازگرداندن حاکمیت کامل بر زمین و حریم هوایی عراق و تقویت اقتصاد ملی ضروری است.

منابع عراقی، شامگاه چهارشنبه از حمله پهپادهای ناشناس به یک خودروی غیرنظامی در شرق بغداد خبر داده بودند که به دنبال آن، گزارش‌هایی از شهادت چند نفر در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

ساعتی بعد گروه مقاومت کتائب حزب‌الله در بیانیه‌ای تایید کرد که «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان ارشد این گروه و سازمان الحشد الشعبی، در این حمله تروریستی آمریکا به شهادت رسیده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین