اسرائیل می‌خواهد آمریکا را به همراه خود در باتلاق جنگ خاورمیانه غرق کند


اسرائیل می‌خواهد آمریکا را به همراه خود در باتلاق جنگ خاورمیانه غرق کند

وزیر امور خارجه ایران امروز در بدو ورود به بیروت گفت که رژیم اسرائیل به دنبال آن است که به همراه خود آمریکا را نیز در باتلاق جنگ در خاورمیانه گرفتار و غرق کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی و در نخستین مقصد سفرش به منطقه وارد بیروت شد عصر امروز (جمعه) ۲۰ بهمن ماه در بدو‌ ورود در فرودگاه گفت که رژیم اسرائیل به دنبال آن است که به همراه خود آمریکا را نیز در باتلاق جنگ در خاورمیانه گرفتار و غرق کند.

وی همچنین تصریح کرد که امروز آمریکا باید حمایت از رژیم نسل کش و کودک‌کش اسرائیل را فورا متوقف کند.

وزیر امور خارچه همچنین گفت: بعد از گذشت چهار ماه از نسل‌کشی و تجاوزات رژیم صهیوینستی به غزه و کرانه باختری فلسطین، امروز شاهدیم که تل‌آویو به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود نائل نیامد.

اسرائیل می‌خواهد آمریکا را به همراه خود در باتلاق جنگ خاورمیانه غرق کند

وی عنوان کرد: آنچه شاهد آن هستیم به لطف و مدد الهی و با قدرت مقاومت فلسطین و لبنان و منطقه حاصل شد. رهبران مقاومت در فلسطین و لبنان هم در عرصه عمل و میدانی و هم در عرصه سیاست با درایت و خردمندی عمل کردند.

وزیر خارجه بیان کرد: امروز شاهد هستیم که مقاومت پیروز فلسطین طرح سیاسی را به نام حماس روی میز قرار داده است.

امیرعبداللهیان همچنین عنوان کرد: به آمریکا به صراحت گفتیم که در نسل کشی علیه غزه و جنایت علیه کرانه باختری از صهیونیست‌ها حمایت نکنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: با صدای بلند از ابتدای بحران غزه اعلام کردیم که جنگ راه‌حل نیست.

امیرعبداللهیان همچنین گفت که ادامه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و نتانیاهو نتیجه‌ای جز شکست قطعی به همراه نخواهد داشت

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه عنوان کرد که حزب‌الله و مقاومت لبنان با درایت و خردمندی و شجاعانه نقش بازدارنده و تاثیرگذار خود را ایفا کرد. به همه شهدای مقاومت فلسطین، مقاومت منطقه و به ویژه مقاومت لبنان درود می‌فرستیم. درودهای گرم و صمیمانه دولت و ملت ایران را به ارتش، دولت، مقاومت و مردم عزیز لبنان ابلاغ می‌کنیم.

وی گفت که جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های قوی خود از مقاومت و از لبنان ادامه خواهد داد. ما امنیت لبنان را امنیت ایران و امنیت منطقه می‌دانیم.

امیرعبداللهیان در این سفر که سومین سفر او به بیروت در چهار ماه گذشته و بعد از عملیات طوفان الاقصی و همچنین حملات صهیونیست‌ها به غزه است، قرار است با مقامات عالیرتبه لبنان دیدار و درباره اوضاع منطقه و تحولات غزه به گفت‌وگو بپردازد. براساس اعلام رسانه‌ها وزیر خارجه در ادامه سفرش به منطقه به سوریه و قطر هم خواهد رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید